سوالی دارید؟ پشتیبانی سایت در تلگرام

خانه / مکمل ها / ال لوسیون در بدنسازی ، عوارض ال لوسین ، دوز مصرف ال لوسیون

ال لوسیون در بدنسازی ، عوارض ال لوسین ، دوز مصرف ال لوسیون

💪 لوسین و بدنسازی

ال لوسین یک اسید آمینه مهم و مورد نیاز برای ساخت عضله است.

ال لوسین یکی  از آمینو اسیدهای  زنجیره ای شاخه دار است، و برای همه بدنسازان ضروری است.

لوسین همانند سایر آمینواسید های زنجیره ای، به طور مستقیم به جای کبد، در ماهیچه های متابولیزه می شود. لوسین در تمام منابع پروتئینی یافت می شود، با این حال مصرف، لوسین اضافی به تنهایی یا با دیگر شاخه های زنجیره ای آمینو اسیدها، مزایای بیشتری برای بدنسازان دارد.

دلیل این امر این است که لوسین تقریبا با تمام غذاها سازگار است و می تواند جذب شود.

🔰مرحله ۱ استفاده از  ال لوسین

۳۰دقیقه قبل از تمرین برای تحریک آنابولیکی ۲٫۵ گرم ال لوسین یا ۵ گرم از مکمل های حاوی کل اسیدهای زنجیره ای شاخه ای را مصرف کنید.

 طبق گفته ی متخصص طب جایگزین،” جری براینوم”، لوسین به عنوان یک ماشه آنابولیک کار می کند و به طور مستقیم در بافت ماهیچه ای متابولیزه می شود.

🔰گام ۲

۵ گرم لوسین یا ۱۰ گرم آمینو اسید زنجیره ای را به آب اضافه کنید .

زمانی که در طی تمرین سخت تلاش می کنید. لوسین را می توان به عنوان یک منبع انرژی برای عضلات استفاده کرد، اما مهمترین دلیل مصرف آن این است که، میزان تجزیه پروتئینی در بافت ماهیچه اسکلتی را کند می کند.

 با توجه به “Anabolics طبیعی”، مشخص شده است که لوسین سبب کاهش درد ناگهانی عضلات پس از تمرین شدید ،می شود.

🔰مرحله ۳

۵ گرم ال لوسین یا ۱۰ گرم آمینو اسید زنجیره ای را به مخلوط پروتئین پس از تمرین خود اضافه کنید.

طبق مطالعات ۲۰۰۵ در “مجله آمریکایی فیزیولوژی، راجبه غدد درون ریز و متابولیسم”، که اثرات لوسین، کربوهیدرات ها و پروتئین را به تنهایی و مخلوط باهم مقایسه کرد، نتایج نشان داد:

ترکیب این سه عامل باعث افزایش بیشتر  سنتز پروتئین عضلانی می شود.

به عبارت ساده می توان گقت :

با توجه به تمرینات مشابه، شما می توانید عضله بیشتر، سریع تر با اضافه کردن لوسین به مکمل ها، میزان عضله سازی را می توان افزایش داد.

🔰مرحله ۴

در تمرینات استقامتی هوازی (قلبی عروقی)قبل و حین  تمرینات ، ۲٫۵ گرم ال لوسین یا ۵ گرم اسید آمینه های زنجیره ای حاوی لوسین  را مصرف کنید.

تقویت قلب و عروق بخش مهمی از بدنسازی است زیرا در  توسعه و رشد  عضله  و کاهش چربی کمک می کنند.

لوسین در حین تمرین  کمک می کند تا انرژی مورد نیاز بافت ماهیچه ای تامین شود.

🔰مرحله ۵

قبل از خواب، ۵ گرم ال لوسین یا ۱۰ گرم اسید آمینه حاوی لوسین را مصرف کنید.

طبق گفته Jeff Anderson، این امر  کمک می کند تا تولید هورمون رشد  افزایش یابد و در طول خواب باعث تسریع بهبود عضلات شود،.

همچنین زمانی که  بافت های عضلانی بدن در اثر شدت تمرین آسیب دیده باشند،لوسین به ریکاوری عضلات کمک میکند و آن را تسریع می کند.

🔰مرحله ۶

طبق گفته “Anabolics طبیعی”،

برای ریکاوری سریع تر یا افزایش سنتز پروتئین آمینو اسید های زنجیره ای لوسین و یا شاخه ای را  می توان با غذا  یا بین وعده های غذایی  مصرف نمود.

 اضافه کردن ال لوسین به یک رژیم کم کربوهیدرات موثر در :

✅جلوگیری از تجزیه عضلات

✅حفظ سطح انرژی بالا

✅ جلوگیری از اثر “ابر قرمز” در رژیم های غذایی

می باشد.

برای این منظور ۱٫۲ تا ۲٫۵ گرم لوسین را باید مصرف نمود.

منابع

توجه

مقاله فوق تهیه و ترجمه شده از به روز ترین منابع علمی میباشد

در صورتی که به  پاسخ سوال خود را در این مقاله دست نیافتید

میتوانید از طریق کامنت زیر پست  سوال خود را برای ما مطرح کنید، در سریعترین زمان ممکن تیم بادی پرشیا پاسخ شما را بر اساس اخرین یافته های علمی قرار میدهد

درباره ی داود طاوسی

مربی و تئورسین بدنسازی مشاور تغذیه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *