سوالی دارید؟ پشتیبانی سایت در تلگرام

خانه / مقالات / ایده آل ترین سطح تستسترون برای هر رده سنی

ایده آل ترین سطح تستسترون برای هر رده سنی

بازدیدها: 57

بدون شک تستوسترون مهم‌ترین هورمون در بدن مردان به‌حساب می‌آید. اما سؤالی که اکثر اوقات از ما پرسیده می‌شود این است که ایده آل ترین سطح تستوسترون برای هر رده سنی چه مقدار است؟

مقالات بسیار زیادی در این زمینه وجود دارد و نتایج متفاوتی گزارش کرده‌اند اما اگر بخواهیم یک محدوده مشخصی از سطوح تستوسترون معرفی کنیم عددی بین ۲۵۰ تا ۱۰۰۰ نانوگرم در دسی لیتر است. البته شما باید بدانید عوامل بسیاری مثل سن، تحرک، تغذیه و … روی این دامنه تأثیر می‌گذارد.
۰ – ۴۰۰ نانوگرم در دسی لیتر: این محدوده به‌عنوان سطح تستسترون  پایین معرفی می‌شود. اکثر افرادی که نشانه‌های کمبود  تستوسترون در بدن آن‌ها مشاهده می‌شود، در این دامنه قرار دارند.
۵۰۰ – ۷۰۰ نانوگرم در دسی لیتر: در این محدوده سطوح تستوسترون نرمال است. در این محدوده سطح تستوسترون طبیعی است و علائم کمبود تستوسترون مشاهده نمی‌شود.
۷۰۰ – ۱۰۰۰ نانوگرم در دسی لیتر: این محدوده به‌عنوان سطح تستوسترون بالا معرفی می‌شود. معمولاً ورزشکاران برای افزایش توده عضلانی و قدرت، به این سطح از تستوسترون نیاز دارند.
بیش از ۱۰۰۰ نانوگرم در دسی لیتر: این محدوده، سطح بهینه برای مردان است که شما با رعایت کردن برخی اصول که در پست های بعدی راجع به آن صحبت می کنم، می‌توانید سطوح تستسترون خود را به این طبقه نزدیک کنید؛ اما متأسفانه امروزه در زندگی مدرن و ماشینی به دلیل عدم تحرک و مصرف غذاهای فرآوری شده، اکثر مردان این محدوده را تجربه نخواهند کرد. پس می توانید با رعایت برخی اصول، سنتز تستوسترون را در بدن حتی ۲ تا ۳ برابر کنید.

ایده آل ترین سطح تستسترون برای هر رده سنی
موفق و تندرست باشید
مهدی روستائی

 

(Visited 94 times, 1 visits today)

درباره ی داود طاوسی

مربی و تئورسین بدنسازی مشاور تغذیه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *