سوالی دارید؟ پشتیبانی سایت در تلگرام

خانه / مقالات / بوت کمپ مفید تر از هوازی -تمرین های روتین به سبک نظامی برای عملکرد صحیح قلب و سوزاندن چربی های بدن

بوت کمپ مفید تر از هوازی -تمرین های روتین به سبک نظامی برای عملکرد صحیح قلب و سوزاندن چربی های بدن

بازدیدها: 163

بوت کمپ نوعی فعالیت گروهیه که توی باشگاه ها، توسط مربیای خصوصی بدنسازی یا پرسنل نظامی انجام میشه. این برنامه ها برای بالابردن قدرت و تناسب اندام در خلال ورزش های سخت و شدید در مدت یه ساعت طراحی شده. در اصل در امریکا بوجود اومد و بعد در سال ۱۹۹۹ به انگلستان راه یافت و در جهان محبوبیت پیدا کرد. تمرینات بوت کمپ شامل حرکات کششی، دو، بلند کردن وزنه و اجسام دیگه، تمرین با طناب های TRX، شنا سوئدی و دراز نشست، Plyometric یا پلایس (تمرینات پرشی ) و طیف گسترده ای از تمرینات سخت میشه و در آخر با حرکات کششی یوگا جلسات تموم میشه. امروزه کلمه بوت کمپ به فعالیت های فیتنس و تناسب اندامی که چربی سوزی رو ترویج میکنه گفته میشه. این ورزش زیر شاخه ای از بدنسازی به حساب میاد.

 

تاریخچه بوت کمپ

تنها حدود ۲۵ سال از پیدایش این ورزش در امریکا ، جاییکه برای اولین بار بوت کمپ طراحی شد، میگذره و امروزه در دنیا محبوبیت زیادی پیدا کرده و در لیست های ورزشی اغلب باشگاه ها اسم این ورزش دیده میشه. کشور های مختلف برای آماده کردن نیروهای نظامیشون هم از نظر جسمی و هم از نظر ذهنی از این تمرینات استفاده میکنن.

 

بوت کمپ مفید تر از هوازی

 

یک دلیل وجود دارد که کلاس های بوت کمپ فوق العاده موثر هستند و آن این است که تمرین های روتین به سبک نظامی برای عملکرد صحیح قلب و سوزاندن چربی های بدن تنظیم شده اند.

این حرکات پر جنب و جوش پلایومتریک باسن، همسترینگ، عضلات چهار سر ران و ساق پای شما را درگیر می کند و متابولیسم و کالری سوزی شما را تحریک می کند.

این که حرکات همسترینگ انجام می دهید بدین معنا نیست که بدن شما باید درد بگیرد.شما می توانید بعد از هر پرش به آرامی روی زمین بیایید تا درد و فشار مفاصل را به حداقل برسانید.

بیشترین مزیت

که شما می توانید آنها را در خلوت خود انجام دهید. این تمرین ها نیاز به فضای زیادی ندارند. پس از انجام تمرین های دو روزانه و یا دوچرخه سواری می توانید دو یا سه حرکت را انجام دهید. سعی کنید در ۴۵ ثانیه به هر میزان از این تمرینات را که می توانید انجام دهید و سپس هر تمرین را دوبار انجام دهید.

 

 

(Visited 147 times, 1 visits today)

درباره ی داود طاوسی

مربی و تئورسین بدنسازی مشاور تغذیه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *