سوالی دارید؟ پشتیبانی سایت در تلگرام

خانه / مقالات / بیشترین چربیسوزی در ورزش چه زمانی رخ میدهد

بیشترین چربیسوزی در ورزش چه زمانی رخ میدهد

بازدیدها: 12

✍️ چه موقع در ورزش به حداکثر میزان چربیسوزی می رسیم؟ یا به عبارت دیگر، چه ورزشی بیشترین چربی سوزی را دارد؟

بیشترین چربیسوزی در ورزش چه زمانی رخ میدهد

 

 

در ورزش، هر چقدر شدت ورزش افزایش 🔝 یابد برای تولید انرژی، میزان چربی کاهش و میزان #کربوهیدرات افزایش می یابد و همچنین حرکت اسیدهای چرب از بافت های ذخیره شده چربی نیز کاهش می یابد(goo.gl/APx1xrgoo.gl/gKSC1d).

در نتیجه توصیه معمول این است که ورزش باشدت کم یا متوسط در مدت زمان طولانی بهترین ورزش برای سوزاندن چربی و کاهش وزن می باشد(goo.gl/K8I6lV).

این عقیده، اتفاقات پس از ورزش در زمان بازیافت یا ریکاوری را در نظر نمی گیرد. در حالیکه، هزینه انرژی در طول روز بسیار مهمتر از نوع سوختی است که برای تولید انرژی در هنگام ورزش مورد استفاده قرار می گیرد.

در دو برنامه ورزشی شدت کم و شدت زیاد که هر دو با کالری مصرفی یکسان تنظیم شده اند با اینکه تمرین پرشدت در هنگام ورزش از کربوهیدرات ها استفاده کرده بود در میزان کاهش چربی اختلافی مشاهده نشده است(goo.gl/2A0yxjgoo.gl/JMbgRlgoo.gl/eg1zXUgoo.gl/l7iHhk). در حقیقت نوع ماده سوختی در هنگام ورزش برای کاهش #چربی مهم نیست.

مطالعات متعددی گزارش نموده اند که انجام تمرینات #پرشدت تناوبی بیشتر از تمرینات #کم_شدت تداومی منجر به کاهش توده چربی شده اند(goo.gl/Rppp2vgoo.gl/Skg8Abgoo.gl/N6cF3l).
با اینکه الویت سوخت در ورزش های #پرشدت #کربوهیدرات است
علت افزایش #چربی_سوزی در مطالعات مختلف اینگونه بیان شده است:

۱٫ افزایش #هزینه_انرژی پس از ورزش (goo.gl/XUjXyZ)

۲٫ افزایش اسیدهای چرب آزاد #FFA (goo.gl/yTMQxj)

۳٫ غیر فعال شدن استیل کوآنزیم آ کربوکسیلاز پس از ورزش و افزایش اکسایش اسیدهای چرب آزاد (goo.gl/oMgQ0X)

۴٫ افزایش فعالیت ۳-هیدروکسیل-کوآ دیهیدروژناز (goo.gl/mJ2N3c)

۵٫ کاهش اشتها (goo.gl/ouOC3T)

۶٫ کاهش میل به خوردن غذای چرب (goo.gl/ouOC3T)
نکته پایانی

انجام تمرینات پرشدت تناوبی شیوه مناسبی برای کاهش توده چربی است اما احتمال آسیب جسمانی با تمرینات پرشدت افزایش می یابد و از طرف دیگر، این نوع تمرینات نیاز به انگیزه بیشتری دارند. برای افرادی که از #آمادگی_جسمانی کمتری برخوردار هستند و یا از نظر روانی آمادگی انجام تمرینات پرشدت را ندارند این تمرین پیشنهاد نمی شود (goo.gl/WhJynW).

ورزش حکم چاقو را دارد؛ با چاقو می توان میوه پوست کند و می توان آدم کشت…! انتخاب فرد_آگاه برای راهنمایی در انجام #ورزش بسیار مهم است.

توجه

مقاله فوق تهیه و ترجمه شده از به روز ترین منابع علمی میباشد

در صورتی که به  پاسخ سوال خود را در این مقاله دست نیافتید

میتوانید از طریق کامنت زیر پست  سوال خود را برای ما مطرح کنید، در سریعترین زمان ممکن تیم بادی پرشیا پاسخ شما را بر اساس اخرین یافته های علمی قرار میدهد

(Visited 6 times, 1 visits today)

درباره ی داود طاوسی

مربی و تئورسین بدنسازی مشاور تغذیه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به کمک نیاززدارید ؟ ما آماده پاسخگویی به شما هستیم