سوالی دارید؟ پشتیبانی سایت در تلگرام

خانه / آموزش حرکات / جلو بازو دست معکوس (ساعد ) Barbell Bar Reverse Grip Curl

جلو بازو دست معکوس (ساعد ) Barbell Bar Reverse Grip Curl

بازدیدها: 26

نام تمرین : جلو بازو دست معکوس (ساعد )

نام های متدوال تمرین : جلو بازو با هالتر دست بر عکس ، ساعد با هالتر دست برعکس ، هالتر دست معکوس (ساعد)

نام انگلیسی تمرین :  Barbell Bar Reverse Grip Curl

جلو بازو دست معکوس (ساعد ) Barbell Bar Reverse Grip Curl

 

جزئیات تمرین 

گروه عضلانی اصلی: ساعد

گروه هدف عضلات : بازکننده های ساعد ، بازکننده های انگشتان .

سایر گروه های عضلانی: دو سر بازویی ، بازویی زند زبرین ، بازویی قدامی

نوع تمرین : قدرتی

مکانیک: تک مفصلی

تجهیزات: هالتر

دشواری: مبتدی

گروه عضلانی هدف

کف دست

چگونگی انجام تمرین
جلو بازو دست معکوس (ساعد ) Barbell Bar Reverse Grip Curl

مراحل:

۱ – هالتر را از رو به صورتی  بگیرید که دست ها به اندازه عرض شانه باز  باشد  و کف دست ها رو به پایین باشد .

۲ – میله را تا سطح شانه با خم کردن آرنج بالا بیاورید هم زمان با این حرکت مچ دست را به طرف بالا و عقب خم کنید .

۳ – میله را تا راست شدن دست پایین آورده ، مچ دست را هم به پایین حرکت دهید .

۴) برای تکرارهایخواسته شده به تمرین ادامه دهید.

نکات :

  • این حرکت در واقع همان جلو بازو با هالتر است که به صورت مچ برعکس اجرا می شود.
  • حین اجرا یک حرکت آرنج ها را کنار بدن نگهدارید .
  • نوع گرفتن در حرکت جلو بازو با هالتر دست بر عکس :

    در این تمرین میله هالتر از رو (چرخش داخلی) با کف دستان رو به پایین گرفته می شود . ضمن اینکه انگشت شست دور میله قلاب می شود .

     

    فاصله  دست ها در حرکت جلو بازو با هالتر دست بر عکس :

    فاصله مطلوب دست ها به اندازه عرض شانه است و دست ها مستقیماً در امتداد ساعد قرار می گیرند .

     

    دامنه حرکتی جلو بازو با هالتر دست بر عکس :

    برای اینکه درگیری عضلات ساعد به حداکثر برسد ، باید مطمئن شوید مچ دست به دامنه حرکتی کامل خود رسیده است .

    هم زمان با بالا آوردن میله باید مچ دست کاملاً به عقب و بالا باز شود و زمانی که وزنه پایین آورده شود مچ دست هم به طرف پایین خم شود .

 

فیلم آموزشی تمرین
جلو بازو دست معکوس (ساعد ) جلو بازو با هالتر دست بر عکس ، ساعد با هالتر دست برعکس ، هالتر دست معکوس (ساعد)  Barbell Bar Reverse Grip Curl

Exercise Details

Main Muscle Group : Forearm

Other Muscle Groups : Biceps

Type : Strength

Mechanics : Isolation

Equipment : EZ Curl Bar

Difficulty : Beginner

Targeted Muscle Group

Forearm

How To Perform Exercise

Steps :

۱٫) Start off standing up straight with your feet shoulder width apart and holding a weighted EZ Bar in your hands at waist level in a reverse grip.

۲٫) Slowly elevate the bar up towards your shoulders, squeezing your forearms and hold for a count.

۳٫) Return back to the starting position.

۴٫) Repeat for as many reps and sets as desired.

(Visited 44 times, 1 visits today)

درباره ی داود طاوسی

مربی و تئورسین بدنسازی مشاور تغذیه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به کمک نیاززدارید ؟ ما آماده پاسخگویی به شما هستیم