سوالی دارید؟ پشتیبانی سایت در تلگرام

خانه / تندرستی / درمان آکنه جوش ها ی پشت و کمر

درمان آکنه جوش ها ی پشت و کمر

بازدیدها: 694

درمان آکنه پشت کمردرمان آکنه پشت کمر

آکنه یک بیماری التهابی است که لکه های قرمزی روی پوست مشاهده می شود. به غیر از صورت، پشت  وکمرمعمولا شایع ترین قسمت آکنه است.  آکنه پشتی ۲۰ درصد ازکل مردان را تحت تاثیر قرار می دهد و در زنان نیز شایع است. آکنه اغلب به عنوان “bacne” نامیده می شود و دردناک و ناخوشایند است.  درمان های متعددی دارد از جمله :رژیمهای پاک کننده آرام- آنتی بیوتیک ها و کرم های استروئیدی.

بازگشت آکنه

آکنه زمانی اتفاق می افتد که غدد سباسه پوست چربی بیش از حد تولید می کنند که موجب جوش، پوسچول، سفید  یا سیاه شدن پوست، یا کیست می شود.  غده های پشتی  سباسه بزرگتر است، در واقع، غدد پشتی چربی  بیشتری تولید می کنند و باعث ایجاد شکاف بیشتر در پوست می شوند، و ناحیه پشت  بدن  را  در معرض  بیشترکیست و لکه های بزرگتر قرار می دهد.

علل

دو علت آکنه پشتی وجود دارد:

افزایش تولیدچربی و یا پوست تحریک شده. هنگامی که غدد پوست شما شروع به ترشح  بیش از حد چربی به دلیل استرس، ژنتیک، عدم تعادل هورمونی و یا رژیم غذایی نامطبوع می کند، افزایش تولید بیش از حد چربی می تواند فولیکول های پوست شما را مسدود کند و مانع از ریزش پوست مرده شود.  واین  امراباعث میشود تا باکتری ها ایجاد آکنه کنند.طبق تحقیقات خدمات بهداشتی دانشگاه میشیگان،  لباس گرم و تنگ  مانع از ریزش سلول های مرده پوست شده وسبب رشد آکنه میشود.حمل مداوم کوله پشتی نیز منجر به گسترش آکنه میشود.

جلوگیری

لباس های آزاد و از جنس نخ وپنبه، ممکن است به جلوگیری از گسترش آکنه  ناحیه پشت کمک کند. به جای استفاده از کوله پشتی، یک کیف دستی  استفاده کنید. بطور منظم و بلافاصله بعد از ورزش،  دوش بگیرید وپوست را زیر آب با ملایمت بشوئید ، اما بیش از دو بار در روز دوش نگیرید. حمام بیش از حد  باعث خشک و تحریک  شدن پوست می شود. برای کاهش تولید باکتری روی سطح پوست، روزانه از صابون ضد باکتری استفاده کنید. چند بار در هفته پوست خود را با اسکراب بشوییدتا سلولهای پوستی مرده را که ممکن است فولیکول های شما را گرفتار کنند پاک کند.  لباس خود را روزانه تعویض کنید. ملحفه خواب تمیز داشته باشید. اگر شما زیاد  می خوابید، به طور مرتب پشت خود را با یک حوله نرم پاک کنید.

درمان

از آنجا که پوست پشت ضخیم تر و چربتر از پوست روی صورت است، درمان ها بسته به شدت آکنه پمتفاوت است. اگر آکنه خفیف است به طور مرتب پوست را شستشو دهید،و آن را کنترل نکنید، درمان موضعی در داروخانه ها ممکن است باکتری ها را از بین ببرد، چربی پوست را کاهش دهیدو سلول های مرده پوست را از روی پوست با استحمام واسکراب پاک کنید. اگر درمان  ضعیف باشد، پزشک ممکن است یک کرم موضعی برای موارد متوسط ​​آکنه تجویز کند. در موارد شدید، ممکن است تجویز Accutane باشد. این دارو به شکل قرصی است و از ویتامین A حاصل می شود. Accutane دارای قدرت کاهش غدد چربی است، اما  عوارض جانبی جدی مانند خشکی  چشم و لب ، درد مفاصل، خارش و تاری دید دارد. اگر آکنه پشت شما منجر به زخم یا کیست شود، ممکن است کاندید  درمانی با لیزر یا عمل جراحی باشید، اما قبل از برنامه ریزی هر روش، با پزشک مشورت کنید.

ملاحظات

اگر نشانه های قرمز ی ویا تحریکات  پوستی روی پشت شما وجود دارد با پزشک خود مشورت کنید تا اطمینان حاصل شود که  آکنه  میباشد یا اگزما ، زیرا  درمان  این دو کاملا متفاوت است.

REFERENCES

ترجمه و ویرایش

ساناز دشتی کارشناس پرستاری

(Visited 570 times, 1 visits today)

درباره ی داود طاوسی

مربی و تئورسین بدنسازی مشاور تغذیه

7 دیدگاه

  1. بنده از مطالب سایت شما لذت بردم و استفاده کردم تبریک میگم سایت خوبی طراحی کردید

  2. سلام. مطلب خوبی بود. یه سوال، جوش روی شکلم به چه علتی میتونه باشه؟

  3. خیلی ممنونم بابت انتشار این مقاله خوب و مفیدی که در وبسایت قرار دادید .. به امید موفقیتهای روز افزون

  4. شما میدونید زونا چیه ؟

  5. ممنون از سایت عالی شما

  6. بسیار اموزنده بود کمرم اخیرا به شدت جوش زده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *