جورج کروز، مردی است که ادعا می کند بیش از ۴۰ پوند وزن داشته است، و یک برنامه رژیم غذایی برای از بین بردن چربی شکم را برنامه ریزی کرده است.

طبق گفتهموسسه ملی سلامت ، چربی های ناحیه شکمی ،می توانند خطر ابتلا به بیماری های قلبی و دیابت نوع ۲ را افزایش دهند.

برای بسیاری از مردم، آب کردن چربی شکم یک مشکل بزرگ است، و این برنامه رژیم غذایی به طور خاص آن را مورد هدف قرار داده است.

رژیم غذایی ۳ ساعته یک برنامه غذایی معروف است که شامل خوردن خوراکی های کوچک هر سه ساعت در طول روز است.

این رژیم غذایی  یک برنامه کنترل شده دقیق با برنامه غذای رژیمی است.

به گفته کریس : خوردن در زمان های خاص در طول روز، با رژیم های غذایی کنترل شده سبب افزایش متابولیسم  و کاهش چربی بدن است.

🔰عملکرد رژیم ۳ ساعته

طلق گفته EveryDiet.org، رژیم غذایی ۳ ساعته یعنی خوردن هر سه ساعت، با این کار افرادی که تحت این رژیم هستند می توانند چربی شکمی را از دست بدهند و وزن آنها در حد نرمال قرار بگیرد.برنامه ۳ساعته به این صورت است :

  • ۷صبح صبحانه بخورید.
  • ساعت ۱۰ صبح یک میان وعده بخورید که حاوی ۱۰۰ کالری باشد.
  •  ساعت ۱ ظهر ناهار بخورید.
  • ساعت ۴ عصر دومین وعده غذایی را بخورید که حاوی ۱۰۰ کالری باشد.
  • ساعت ۷ شب شام بخورید
  • ساعت ۱۰ شب سومین میان وعده غذایی که حاوی ۵۰ کالری باشد ،بخورید.

⚠️برای رعایت درست رژیم غذایی، آخرین وعده غذایی بایدحداقل سه ساعت قبل از خواب باشد.

اعتقاد کریس به این رژیم غذایی بر این اساس است که اگر بدن بیش از سه ساعت بدون غذا بماند،  به “حالت گرسنگی” می رود و پس از دریافت هر نوع ماده غذایی بدن آن را ذخیره میکند ، در نتیجه متابولیسم کاهش یافته و چربی در بدن ذخیره میشود.

به عبارت دیگر بدن در زمان گرسنگی چربی و عضله را می سوزاند، و آماده ذخیره چربی به محض ورود مواد غذایی جدید میشود‌

طبق گفته کروز خوردن به طور مداوم و مرتب، متابولیسم بدن را افزایش و سرعت میدهد و کمک می کند تا چربی مصرف شده در طول روز را بسوزانید.

🔰رژیم ۳ساعته و ورزش

✅انجام ورزش با این برنامه اختیاری است.رژیم غذایی ۳ ساعته  این وعده را میدهد که ظرف دو هفته پس ازعمل به این برنامه سطح کورتیزول هورمون استرس (که کریسوس معتقد است باعث ایجاد چربی شکم) کاهش می یابد بنابراین چربی های شکمی شروع  کاهش می کنند .

✅با عمل به دستورات این رژیم طی دو هفته اول ۱۰ پوند  از وزن کم میشود و پس از آن هر هفته وزن کاهش می یابد.

✅رژیم غذایی یکی از مواردی است که با جنبه های جسمی و روانی کاهش وزن ارتباط دارد.

 

😊در رژیم غذایی ۳ ساعته  غذای ممنوع ،وجود ندارد وهمه چیز را شامل می شود.در حقیقت، برخی از مواد غذایی ممنوع در بیشتر رژیم ها را می توان در میزان کوچکی استفاده کرد.

😊رژیم غذایی  می تواند گاهی شامل غذاهای فست فوت، میوه های شیرین ،آب نبات شکلاتی، بیکن و گوشت قرمز باشد. این امر برای کسانی است که علاقه ندارندتا غذاهای مورد علاقه خود را از دست بدهند بسیارجذاب است .

✅به عقیده کروز غذای بد وجود ندارد و در اصل این میزان مصرف غذاست که بد است. این نظر کروز به دنبال انجام این روش، یعنی  رژیم ۳ ساعته کاملا منطقی است.

✅کروز این واقعیت غیرقابل انكار را در نظر می گیرد كه چه میزان کالری افزایش وزن را تعیین می كند و محدودیت های كلی برای هر وعده غذایی و میان وعده تنظیم می كند.

✅برنامه غذایی در  این رژیم ،  باعث ایجاد رژیم غذایی متعادلی شامل کربوهیدرات ها، پروتئین ها، چربی ها، میوه ها و سبزیجات می شود.

📛رژیم غذایی ۳  ساعته ،چه ضرر هایی دارد؟

بسیاری از کارشناسان با این نظر کروز موافق نیستند که مقادیر منظم و کوچک، حتما به کاهش وزن کمک می کنند.

❌یکی از خطرات این رژیم ،این است که خوردن مکرر در رژیم غذایی ۳ ساعته ممکن است فرصتی برای سوء استفاده افراد  ایجاد کند و سبب افزایش وزن شود، به خصوص اگر فرد مبتلا به پوکی استخوان باشد.

❌ اگر میزان وعده های ۳ ساعته کنترل نشوند، خوردن مکرر باعث می شود که وزن  را افزایش یابد.

❌همچنین اگر فردی که علاقه زیادی به شیرینی جات دارد و در حال مبارزه با اعتیاد به مواد غذایی خاص شیرین دارد، این رژیم کمکی به غلبه بر این اعتیاد طراحی نشده است.

❌مسئله دیگر این است که رژیم غذایی ۳ ساعته به ضرورت تمرین توجه نمی کند. ورزش برای سلامتی کلی و همچنین کاهش وزن سالم ضروری است .رژیم غذایی ۳ ساعته ضرورت ورزش را نادیده می گیرد.

 

✅تمرکز کروز در کنترل جنبه های روانشناختی افزایش وزن و کاهش وزن، روشن است.

✅خوردن به دلیل استرس می تواند به افزایش چربی شکم منجر شود.

✅مدیریت استرس سالم برای کاهش وزن موفقیت آمیز بسیار مهم است.

✅رژیم غذایی ۳ ساعته کار خوبی را برای مقابله با برخی از عادات غذایی      که منجر به چربی بیش از حد بدن می شود، می کند.

✅با این حال، هر برنامه کاهش وزن باید نوعی فعالیت بدنی را شامل شود. افراد هنگام اضافه وزن بیشتر از کالری مصرف می کنند و یکی از دلایل شیوع بیماری چاقی در ایالات متحده یک شیوه زندگی غیر فعال است. رژیم های غذایی که رژیم ۳ ساعته را با یک برنامه ورزشی سالم ترکیب می کنند، ممکن است نتایج مثبت و بلند مدت را ببینند.