سوالی دارید؟ پشتیبانی سایت در تلگرام

خانه / مقالات / سیتومل یک هورمون تیروئید یا T3 چند برابر قوی تر از T4 است

سیتومل یک هورمون تیروئید یا T3 چند برابر قوی تر از T4 است

بازدیدها: 1912

سیتومل (لیتیمرونین سدیم) در استروئیدها

هورمون های تیروئید به طور طبیعی در بدن ما سنتز می شوند، اما از آنجا که مولکول ها پیچیده نیستند، بسیاری از شرکت های دارویی، انواع مختلف مصنوعی هورمون ها را تشکیل می دهند. دو نوع اساسی هورمون های تیروئید وجود دارد: T4 به نام لووتیروکسین و T3 به ​​نام لیوتیررونین شناخته می شود. هر دو در غده تیروئید تولید و ذخیره می شوند.
هورمون تیروئید از شرکت های داروسازی در دو راه بدست می آید: یا از غده تیروئید حیوانی (منابع گاو یا گوسفند) یا از مصنوعی ساخته شده است. در ایالات متحده، محتوای و مقدار ید در آماده سازی تیروئید به خوبی تنظیم شده است.

 

سیتومل (سدیم لیتیمرونین) به عنوان قرص یا نمک یک هورمون تیروئید به طور طبیعی وجود دارد. T3 چند برابر قوی تر از T4 است

فارماکولوژی

چگونه هورمونهای تیروئید  کار می کنند واقعا شناخته نشده است اما اقدامات آنها شامل تغییرات بیوشیمیایی زیادی در سلول ها می شود. هورمونهای تیروئید به طور کلی انرژی را برای فرد فراهم می کنند. آنها مصرف کربوهیدراتهای بدن، چربی ها و پروتئین ها را افزایش می دهند، به علاوه افزایش مصرف اکسیژن را نیز افزایش می دهد. افرادی که هورمون تیروئید مصرف میکنند، به طور کلی میزان متابولیسم پایه بالاتر را دارند. هورمونهای تیروئید تقریبا در هر عضو بدن شامل مغز تاثیر می گذارد. هنگامی که یک بیمار مبتلا به کمبود هورمون مشاهده می شود، تنها می تواند اهمیت هورمون تیروئید را درک کند.

دوز

 

هورمون تیروئید به راحتی از معده به جریان خون جذب می شود. شروع فعالیت بسیار سریع است و معمولا در چند ساعت اتفاق می افتد. اما فعالیت اوج هورمون ممکن است چند روز طول بکشد. هورمون تیروئید معمولا در بدن به مدت چند روز پس از یک مداخله تنها باقی می ماند. یکی از دلایل اینکه هورمون تیروئید در چند روز در بدن باقی می ماند، این است که در خون آن را به آلبومین متصل می شود و از کبد از شکستگی محافظت می شود.

 

علائم هورمون تیروئید

  • به عنوان یک درمان جایگزین در بیماران مبتلا به کم کاری تیروئید
  • به عنوان یک درمان جایگزین در بیمارانی که تیروئید خود را در طول عمل جراحی برداشتند
  • در بیماران مبتلا به گواتر و ندول تیروئید
  • به عنوان عوامل تشخیصی در آزمایش های سرکوب شده برای تمایز هیپوتیروئیدی مشکوک از خودمختاری غده تیروئید.

در بیمارانی که آلرژی به تیروئید گوشت خوک یا گوشت خوار دارند، می توان از قرص های سیتومل (سدیم لیتیمرونین) استفاده کرد.

 

 بدنسازان  و کاهش وزن با سیتومل

برای چندین دهه، هر دو ورزشکار آماتور و حرفه ای هورمون تیروئید را مورد آزار و اذیت قرار داده اند تا وزن کم کنند. از آنجایی که هورمون تیروئید می تواند باعث احیای چربی ها و کربوهیدرات ها شود، بسیاری از افراد این توانایی را برای از دست دادن وزن و بهبود عملکرد در ورزش به عهده دارند. Cytomel توسط افراد در هر نوع ورزش استفاده شده است. هورمون تیروئید به مدت ۴ تا ۶ هفته به صورت خوراکی مصرف می شود و فقط یک هفته قبل از این عمل متوقف می شود. شکی نیست که سیتومل یک چربی بسیار موثر است و عملکرد ورزش را بهبود می بخشد. بسیاری از ورزشکاران گزارش می دهند که استفاده کوتاه مدت از سیتومل می تواند باعث کاهش وزن و افزایش انرژی شود.
در حالی که این ممکن است درست باشد، مسئله بسیار پیچیده می شود، زیرا اکثر این ورزشکاران همچنین از انواع مختلف مکمل ها و هورمون ها برای کاهش وزن استفاده می کنند
افرادی که Cytomel را از طریق اینترنت به فروش می رسانند، نشان می دهد که هر کسی که علاقه مند به از دست دادن وزن است، باید دارو را با ۲۵ گرم در روز برای چند هفته شروع کند. دوز باید فقط در عرض چند هفته تا ۵-۱۰ گرم در روز افزایش یابد. حداکثر دوز سیتومل که می تواند بدون عوارض جانبی مصرف شود ، حدود ۱۰۰ گرم در روز است. داده های قهرمانانه از ورزشکاران نشان می دهد که از ۶ تا ۱۲ هفته طول می کشد تا از دست دادن وزن با سیتومل. چیز مهم برای همه کاربران Cytomel این است که درک کنیم که وقتی مواد مخدر متوقف می شود، اکثر افراد نارسایی تیروئید را ایجاد می کنند، زیرا Cytomel غده تیروئید را از ساختن هورمون طبیعی منع کرده است.
بنابراین دوز هورمون تیروئید باید چند هفته تا چند ماه آهسته بماند تا اجازه دهید غده تیروئید دوباره شروع به کار کند.

به شدت توصیه می شود که تمام افرادی که قصد استفاده از هورمون تیروئید را برای اختلالاتی نظیر کاهش وزن دارند مانند کاهش وزن با یک پزشک مشورت کنند تا اطمینان حاصل شود که آن ایمن باشد.

علائم و نشانه ها

هورمون بیش از حد تریروئید می تواند طیف وسیعی از عوارض جانبی را شامل شود:
  • سردرد
  • تغییرات حالت – تحریک پذیری، نگرانی، اضطراب
  • تعریق
  • ریتم های قلب غیر طبیعی
  • Palpitations
  • درد قفسه سینه
  • اسهال
  • بی نظمی قاعدگی
  • بدتر شدن نارسایی قلبی
  • شوکه شدن

تجویز عظیم ممکن است باعث بروز علائم شبیه طوفان تیروئید شود. دوزهای مکرر بیش از حد علائم و نشانه های هیپرتیروئیدی را تولید می کنند.

درگیری ها

هورمون تیروئید به طور کلی در افرادی که نارسایی قشر آدرنال، تیروتوکسیکوز درمان نشده یا حساسیت ظاهری نسبت به هر یک از اجزای فعال یا غیروابسته خود دارند، غیرممکن است. تا کنون اعتقاد بر این است که واکنش حساس به حساسیت یا حساسیت نسبت به لیوتیررونین بسیار نادر است.

علائم و نشانه ها

بسیاری از افراد هورمون تیروئید را از دست می دهند. اغلب هورمون تیروئید با سایر مکمل ها یا داروها ترکیب می شود. در بیماران عادی، دوزهای درمانی هورمون تیروئید به عنوان عوامل کاهش وزن به طور کلی بی اثر هستند. برای کاهش وزن، مقدار بیشتری از دوزهای لازم است. با این حال، مقدار زیادی از هورمون های تیروئید می تواند بسیار خطرناک باشد و باعث علائم تهدید کننده زندگی شود. این علائم را می توان در حضور عوامل دیگر مانند افدرین یا هورمون رشد مشاهده کرد که همچنین به عنوان مکمل های کاهش وزن استفاده می شود.

 

چندین شرایط پزشکی وجود دارد که با استفاده از هورمون تیروئید باید با احتیاط استفاده شود. هورمون تیروئید می تواند نارسایی کورتنی آدرنال و هر دو بیماری دیابت و بی حسی را ایجاد کند. دوز هورمون تیروئید باید در چنین شرایطی تنظیم شود. هورمون تیروئید همچنین حساسیت بدن به ضد خوردگی دهان را افزایش می دهد و خطر خونریزی عمومی را افزایش می دهد.

 

هورمون تیروئید نیز توسط متخصصان غیر پزشکی در درمان ناباروری توصیه می شود. شواهد علمی صفر وجود دارد که هورمون تیروئید می تواند برای ناباروری انجام دهد.

 

هورمون های تیروئید بی ضرر نیستند و می توانند عوارض جانبی قابل توجهی ایجاد کنند. افرادی که قلب بد یا کسانی که درد قفسه سینه را تجربه می کنند، ابتدا باید قبل از شروع درمان هورمون تیروئید پزشک را ببینند. در تمام موارد، فقط باید از پایین ترین مقدار هورمون تیروئید استفاده شود.

 

سطوح

 

سطح هورمون تیروئید را می توان به راحتی بررسی کرد. تمام سازمان های ورزشی از جمله IOC و WADA به طور منظم همه ورزشکاران را برای حضور هورمون های تیروئید بررسی می کنند. آزمایشات رادیوایمونو موجود بسیار حساس هستند و می توانند مقادیر دقیقه هورمون را در ادرار مشخص کنند.

 

تعاملات دارویی

 لیوتیرین می تواند با تعدادی از داروها از جمله:
  • ضد انعقاد خوراکی
  • انسولین یا هیپوگلیسمی خوراکی
  • کلستیآمینین
  • استروژن، ضدعفونی کننده های خوراکی
  • داروهای ضدافسردگی سه حلقه ای
  • دیجیتالی
 در هر یک از موارد فوق، پزشک باید مطمئن شود که دوز هورمون تیروئید بیش از حد نیست. تمام بیماران مبتلا به هورمون تیروئید نیز باید به طور منظم به دنبال یک پزشک باشند.

 

درمان Overdosage

 

هنگامی که بیش از حد هورمون تیروئید مشکوک است، بیمار باید به بیمارستان بستری شود. هورمون باید به طور موقت متوقف شود، بیمار مشاهده و نظارت شود. اکثر افرادی که بیش از حد مصرف کرده اند نیاز به هورمون برای حداقل ۴ تا ۸ هفته را متوقف می کنند تا غده تیروئید بهبود یابد. هیچ پادزید خاصی برای درمان سوء مصرف تیروئید وجود ندارد – صرفا مراقبت حمایتی. هرگز نباید از استفراغ به ریه ها استفراغ شود. اگر فرد در کما باشد، ممکن است نیاز به تهویه مکانیکی موقت در ICU باشد. در اکثر موارد، احیا مایع، اکسیژن و مشاهده، کافی خواهد بود.در چند مورد ممکن است فردی مجبور به استفاده از مسدود کننده های بتا آدرنرژیک برای کاهش درایو سمپاتیک باشد.

 

دوز

 

Liothyronine به عنوان یک قرص در دسترس است که یکبار در روز مصرف می شود. دوز لیوتیرونین بستگی به درجه کم کاری تیروئید دارد. در صورت ابتلاء نسبتا سریع آن، همیشه باید با استفاده از لیتایرونین سدیم در کمترین دوز ممکن شروع شود. دوز اولیه سمبوسه سیتومل (لیتیورونین سدیم) ۵ میکروگرم در روز است و باید با افزایش بیش از ۵ میکروگرم در روز در فواصل ۲-۳ هفته افزایش یابد. شروع یک دوز بالا یا افزایش ناگهانی دوز می تواند هر بیماری قلبی پیش از آن را تشدید کند. در اکثر موارد یک دوز بین ۵۰ تا ۷۵ میکروگرم در روز کافی است. Liothyronine نیز به عنوان فرمول وریدی در دسترس است و گاهی اوقات برای درمان مسمومیت مزمن استفاده می شود. کم خونی میکسدما به عنوان یک عارضه تهدید کننده زندگی هیپوتیروئیدی شناخته شده است و نشان دهنده ی جدی تر بخش طیف بیماری تیروئید است.

 

Liothyronine به عنوان قرص ۵، ۲۵ و ۵۰ گرم در دسترس است. در ایالات متحده آمریکا، نسخه پزشک برای L-تیتررون نیاز است.

 

منابع

 

Aronne LJ، Thornton-Jones ZD. اهداف جدید برای داروهای چاقی. Clin Pharmacol Ther 2007 May؛ ۸۱ (۵): ۷۴۸-۵۲٫

 

Brenta G، Danzi S، Klein I  برنامه های درمانی بالقوه از آنالوگهای هورمون تیروئید. Nat Clin Pract Endocrinol Metab 2007 سپتامبر؛ ۳ (۹): ۶۳۲-۴۰٫

 

Bryzgalova G، Effendic S، خان A، و همکاران. اثرات ضد چاقی، ضد دیابتی و کاهش چربی خون گیرنده تیروئید beta-subtype selective agonist KB-141. J Steroid Biochem Mol Biol 2008 Jun 22.

 

کلیپ ها JC، قوس JR. داروهای ضد چاقی گرم کننده و متابولیکی: منطق و فرصت ها. دیابت Obes Metab 2007 مه؛ ۹ (۳): ۲۵۹-۷۵٫

 

Ioannides-Demos LL، Proietto J، McNeil JJ  داروسازی برای چاقی. مواد مخدر ۲۰۰۵؛ ۶۵ (۱۰): ۱۳۹۱-۴۱۸٫

 

Kojima T، Kishi M، Sekita S، و همکاران. [مواد دارویی در چربی های سالم کاهش وزن]   Chudoku Kenkyu 2002 آوریل؛ ۱۵ (۲): ۱۸۳-۵-۵۸٫

 

Reinehr T، Isa A، De Sousa G، et al. هورمون های تیروئید و ارتباط آنها با وضعیت وزن.  Horm Res 2008 مه ۲۰؛ ۷۰ (۱): ۵۱-۵۷٫

 

Wondisford FE شرکای نامعلوم  در کاهش وزن؟ سل Metab فور

 

(Visited 214 times, 1 visits today)

درباره ی داود طاوسی

مربی و تئورسین بدنسازی مشاور تغذیه

14 دیدگاه

  1. Thanks for all of your work on this website. Ellie enjoys setting aside time for investigation and it’s really easy to see why. My spouse and i notice all about the compelling means you offer very useful guides on your web blog and therefore encourage contribution from visitors about this concept while our daughter is actually understanding a lot. Take advantage of the rest of the year. Your performing a remarkable job.

  2. very good post, i definitely love this web site, keep on it

  3. I needed to put you this very little word in order to say thank you again on your breathtaking views you’ve discussed here. It was particularly open-handed of you to supply openly just what many of us could possibly have made available for an electronic book to help with making some bucks on their own, particularly considering the fact that you could have tried it if you ever wanted. These creative ideas in addition served as the fantastic way to fully grasp that most people have similar eagerness similar to my very own to know the truth a little more in regard to this condition. Certainly there are numerous more pleasant occasions in the future for people who view your blog.

  4. Thanks so much for giving everyone an extraordinarily terrific possiblity to check tips from this blog. It can be so terrific and also jam-packed with amusement for me personally and my office peers to visit your site not less than three times in 7 days to find out the fresh guides you have got. And indeed, I’m also certainly contented for the mind-boggling creative ideas you give. Some two areas in this article are absolutely the most impressive I have ever had.

  5. I have to show my thanks to you just for rescuing me from this setting. Just after surfing around through the the net and coming across suggestions which were not pleasant, I figured my life was well over. Being alive devoid of the answers to the problems you’ve sorted out by way of your entire posting is a crucial case, and those that could have adversely damaged my entire career if I hadn’t discovered your web page. That capability and kindness in taking care of every aspect was priceless. I don’t know what I would’ve done if I had not encountered such a thing like this. I can at this point look ahead to my future. Thank you so much for your expert and sensible guide. I will not be reluctant to recommend your web blog to anyone who ought to have counselling on this matter.

  6. I together with my friends were found to be going through the great key points on your web blog while before long came up with a horrible feeling I had not thanked the web site owner for them. Most of the ladies were absolutely very interested to read through them and already have honestly been loving those things. Thank you for simply being considerably helpful and also for deciding on these kinds of high-quality useful guides most people are really desirous to learn about. Our honest regret for not expressing appreciation to earlier.

  7. I am just commenting to make you be aware of of the useful discovery my princess experienced visiting your blog. She mastered a lot of things, including how it is like to have an ideal giving nature to have most people with ease know precisely a variety of impossible matters. You undoubtedly surpassed our own expectations. Thank you for coming up with the valuable, trustworthy, educational as well as fun tips on the topic to Tanya.

  8. I simply had to thank you so much again. I’m not certain what I would have handled in the absence of the entire basics provided by you about such industry. It was before a traumatic case for me, nevertheless viewing the very expert fashion you managed the issue forced me to cry with contentment. I’m thankful for this assistance and then expect you find out what a great job that you’re doing teaching the others thru a site. Most likely you haven’t met any of us.

  9. I precisely wanted to say thanks yet again. I am not sure the things that I would’ve tried in the absence of those pointers contributed by you on my theme. It was a alarming issue in my position, but being able to view a new skilled strategy you processed the issue took me to weep with joy. I’m just happier for your service and thus believe you know what a powerful job you are doing educating the mediocre ones using your web site. I am sure you have never met all of us.

  10. I enjoy you because of each of your hard work on this blog. Ellie delights in setting aside time for internet research and it’s really simple to grasp why. Most people hear all regarding the lively means you convey both useful and interesting things on this blog and therefore boost response from website visitors about this topic so our own princess is always learning a whole lot. Have fun with the remaining portion of the year. Your performing a glorious job.

  11. Thanks a lot for giving everyone remarkably remarkable chance to read from this blog. It is often very superb and as well , jam-packed with amusement for me personally and my office acquaintances to visit your site minimum thrice weekly to read the newest things you will have. Not to mention, I am also actually impressed with your fabulous things served by you. Selected 4 ideas in this article are easily the simplest I have had.

  12. I simply wanted to appreciate you once more. I am not sure the things I would have gone through in the absence of the tips and hints revealed by you regarding my situation. Entirely was a very terrifying circumstance in my position, however , viewing a specialized form you resolved it took me to jump over delight. I am just grateful for the advice and thus trust you are aware of a powerful job you are getting into teaching the others through the use of your webblog. More than likely you have never met all of us.

  13. I wish to express my appreciation to you for rescuing me from this type of crisis. Right after scouting throughout the online world and meeting strategies that were not powerful, I figured my entire life was over. Being alive devoid of the approaches to the issues you’ve resolved by means of your guide is a serious case, as well as those that could have adversely affected my entire career if I had not encountered your web blog. Your good expertise and kindness in handling the whole lot was valuable. I am not sure what I would have done if I had not encountered such a subject like this. I am able to at this moment relish my future. Thank you very much for this expert and amazing help. I won’t be reluctant to suggest your blog to anybody who needs to have direction on this topic.

  14. I precisely desired to say thanks again. I am not sure what I might have worked on in the absence of the entire thoughts shown by you on that question. This has been a real terrifying scenario for me personally, but considering the very specialised fashion you managed it took me to jump with delight. I’m just happier for your information as well as expect you realize what a great job you are undertaking instructing many people all through your webblog. Most probably you’ve never come across all of us.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *