سوالی دارید؟ پشتیبانی سایت در تلگرام

خانه / مکمل ها / مکمل گینر ، Gainer, مکمل حجم دهنده، کربو پروتئین

مکمل گینر ، Gainer, مکمل حجم دهنده، کربو پروتئین

بازدیدها: 218

مکمل گینر

گینر چیست

 مکمل  گینر  کربوهیدرات ها اصلیترین منبع تولید انرژی بدن بوده وطبق اعلامیه سازمان سلامت جهانی بین ۵۵تا۷۵% از انرژی مورد نیاز یک فرد بزرگسال باید از جذب کربوهیدرات تامین شود.در رشته هایی مثل بدنسازی که بدن به انرژی بالایی برای جابجایی وزنه ها دارد انرژی بدن از کربوهیدراتها گرفته میشود.این مکملها را میتوان در دسته مکملهای عضله ساز برای بدن دسته بندی کرد.

 , کربوهیدرات عنصری مهم در عضله سازی و بازسازی عضلات می باشد. اگر میزان کربوهیدرات مذکور در بدن تامین نشود، مشکلاتی مثل:

دردهای عضلانی،
خستگی،
عملکرد ضعیف مغزی،
پایین آمدن سطح ایمنی و مقاومت بدن درمقابل بیماری ها حاصل می شود.

انواع کربو هیدرات:

 , کربوهیدراتها  از دو نوع ساده مرکب تشکیل شده که زمان و مقدار مصرف هرکدام از اهمیت خاصی برخوردار است.با توجه به اهمیت کربوهیدراتها مکملهای غذایی برای جبران این ماده و تامین انرژی لازم جهت بازسازی عضلات و بالابردن وزن تولید شده اند که اصطلاحا به آنهاافزاینده ی وزن و یا ویت گینر می گویند.این مکمل های غذایی از میزان بالاییکربوهیدرات ، چربی و نیز مقداری پروتیئن تشکیل شده اند.

, برای یک ورزشکار در حال افزایش وزن گینری که دارای پروتئین با کیفیت بالا ، کربوهیدرات و چربی قابل قبولی باشد،انتخاب مناسبی است .امروزه پرفروش ترین افزایش دهنده های وزن آن هایی هستند که هنگام ترکیب شدن با نیم لیتر آب به شما ۶۰۰ تا ۹۰۰ کالری در هر مصرف میدهند. و بتواند مقدار کالری مورد نیاز روزانه شما را بخوبی تامین کند.

 , اگر شما به پروتئین بیشتری نیاز دارید باید گینری را انتخاب کنید که مقدار پروتئین آن نسبت به دیگر افزایش دهنده ها بیشتر   باشد(۷۰%پروتیئنو۳۰%کربوهیدرات)اگر پروتئین مورد نیازتان را بدون این محصول تامین کرده اید ولی برای تامین کالری مورد نیاز روزانه با مشکل مواجه هستید ،محصولی با پروتئین کمتر و کربوهیدرات بیشتر برای شما مناسب تر است. (۳۰%پروتیین و ۷۰%کربوهیدرات).

مکمل گینر چیست؟

گینر به مکمل هایی گفته میشود که که از ذخایر پروتئین، کربوهیدرات، اسید آمینه‌های ضروری و غیر ضروری، مواد معدنی و ویتامین‌ها برخوردار می‌باشد. گینر خوب مکملی است که از پروتئین های باکیفیت تر مثل پروتئین وی تشکیل شده باشد همیچنین کربو هیدرات بکار رفته در آن سریع هضم شود و تنوع آمینو اسید ها و ویتامین ها در آن زیاد باشد

بهتر است در طول دوره های افزایش وزن از گینر ها با وزن بالا استفاده کنید و یا حداقل دو مکمل گینر سبک وزن برای خود تهیه کنید.

هر مقدار نسبت کربو هیدرات به پروتئین در یک گینر بیشتر باشد کیفیت عضله سازی آن کمتر میشود ولی در عوض وزن بیشتری را بشما میدهد اگر خیلی کمبود وزن دارید از محصولات با کربو هیدرات بالا استفاده کنید اما اگر میخواهید کمی بر وزن خود اضافه کرده و بیشتر به بهبود کیفیت عضلات خود بپردازید از مکملی با درصد پروتئین بیشتر استفاده کنید

از بهترین گینر های موجود در بازار جهانی  میتوان : ترومس بی اس ان ، مس تک ماسل تک ، سیروس مس اپتیموم  و سوپر مس دایماتیز را نام برد.

نحوه مصرف

روزانه سه اسکوپ بزرگ از گینر را در وعده های صبح ، بعد تمرین ، قبل از خواب مصرف کنید

 

فرآوری و ترجمه

داود طاوسی

(Visited 78 times, 1 visits today)

درباره ی داود طاوسی

مربی و تئورسین بدنسازی مشاور تغذیه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *