سوالی دارید؟ پشتیبانی سایت در تلگرام

خانه / آموزش حرکات / پرس سرشانه دمبل نشسته مچ برعکس برای حداکثر رساندن رشد عضلات سرشانه

پرس سرشانه دمبل نشسته مچ برعکس برای حداکثر رساندن رشد عضلات سرشانه

بازدیدها: 6100

برای به حداکثر رساندن رشد عضلات نیاز است که همه فیبرهای موجود در یک گروه عضلانی را به‌کار وادار کنید و بهترین روش تمرین تمامی فیبرها این است که زوایای حرکتی، نوع میله و نوع گیرش وزنه را تغییر دهید. یکی از روش‌های ساده در مورد گیرش وزنه این است که مچ خود را برعکس بگیرید. به‌عنوان مثال در حرکت پرس سینه اگر مچ خود را برعکس بگیرید فیبرهای متفاوتی در عضلات سینه را درگیر خواهید کرد.

در واقع حین تمرین دادن تمامی عضلات بالاتنه می‌توانید با چرخاندن مچ دست فیبرهای جدیدی را به‌کار بگیرید. در این مقاله حرکاتی معرفی می‌شوند که به‌صورت مچ برعکس اجراء می‌شوند و گنجاندن آن‌ها در برنامه‌های تمرینی باعث به‌وجود آمدن رشد جدیدی در عضلات خواهد شد.

 

 

  • وقتی در حرکت پرس سرشانه مچ خود را برعکس می‌گیرید (یعنی به شکلی که کف دست‌ها رو به بدن قرار گیرد) تٲکید حرکت روی جلو سرشانه و بخشی از عضلات بالاسینه قرار می‌گیرد. در مدل عادی پرس سرشانه با هالتر و دمبل، آرنچ‌ها کنار بدن حرکت می‌کنند و در این حالت عمدتاً بخش کناری سرشانه‌ها درگیر می‌شوند. اما در مدل مچ برعکس آرنج‌ها جلوی بدن حرکت می‌کنند و در نتیجه بخش جلوئی سرشانه‌ها بیشتر کار می‌کند.

در مدل مچ برعکس چون آرنج‌ها پائین‌تر می‌روند درگیری بالاسینه‌ها هم بیشتر می‌شود. بعد از آن که بازوها از خط موازات با زمین به سمت بالا حرکت می‌کنند عمده کار توسط عضلات جلوئی سرشانه انجام می‌شود. برخی از بدنسازان بیشتر روی توسعه بخش کناری سرشانه‌های خود تمرکز می‌کنند تا روی بخش جلوئی، اما حرکت پرس سرشانه مچ برعکس برای پر کردن نقطه تلاقی عضلات سینه و سرشانه عالی است و تفکیک خوبی بین این عضلات به‌وجود می‌آورد.

▪ پرس سرشانه با دمبل مچ برعکس

در حالت ایستاده یا نشسته روی یک میز مخصوص پرس سرشانه قرار بگیرید و کف پاها را کامل روی زمین قرار دهید و یک جفت دمبل را کنار شانه‌های خود نگهدارید کف دست‌ها باید رو به بدن باشد و آرنج‌ها هم جلوی بدن قرار می‌گیرند. از آنجا دمبل‌ها را صاف به سمت بالای سر خود پرس کنید و اندکی مانده آرنج‌ها کاملاً باز شوند توقف کنید. سپس به آرامی دمبل‌ها را به بخش شروع حرکت بازگردانید.

 

(Visited 500 times, 1 visits today)

درباره ی داود طاوسی

مربی و تئورسین بدنسازی مشاور تغذیه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *