سوالی دارید؟ پشتیبانی سایت در تلگرام

خانه / تندرستی / تناسب اندام / چرا نباید پروتئین وی را قبل از خواب مصرف کرد

چرا نباید پروتئین وی را قبل از خواب مصرف کرد

معایب پروتئین whey قبل از خواب

پروتئین آب پنیر معمولا بعد از یک تمرین زمانی که میزان گلیکوژن شما کم است و فیبرهای عضلانی شکسته شده اند، مصرف می شود. این زمان مناسب برای این پروتئین سریع هضم و جذب است که به سرعت در جریان خون دریافت و مواد مغذی را به سلول های مناسب منتقل می کند.

 

هنگامی که بدن شما در حالت استراحت (به عنوان مثال قبل از خواب) پروتئین آب پنیر به طرز موثری بدن شما را در طول شب تغذیه نمیکند، زیرا مواد مغذی را خیلی سریع میگیرد. کازئین، در این مورد، انتخاب نهایی برای تغذیه آهسته است تا بدن خود را از سقوط به حالت کاتابولیک نجات دهید

سطوح انسولین اسپایک

درست مانند خوردن یک کربوهیدرات سریع مانند برنج سفید یا سیب زمینی سفید بر روی برنج قهوه ای یا سیب زمینی شیرین، یک پروتئین سریع می تواند موجب جهش در سطوح انسولین شود. انسولین (که هورمون مسئول نظارت بر میزان قند توسط بدن شما است جذب می شود) به طور مستقیم به افزایش وزن و عمدتا ذخیره سازی چربی کمک می کند. نگه داشتن سطوح انسولین پایدار، کلید حفظ و رسیدن به کاهش بیشتر چربی است، مخصوصا در طول شب. پروتئین آب پنیر اگر چه دارای مزایای کاهش وزن بسیاری است، می تواند با افزایش وزن همراه باشد

قند خون را افزایش می دهد

از آنجایی که پروتئین آب پنیر عمدتا پس از تمرین مصرف می شود، به خاطر داشتن قندهای ساده در آرایش آن، مخصوصا در طعم های شیرین مانند شکلات و توت فرنگی، راهی برای سوختن این  افزایش قند در زمان قبل خواب نیست . قند خون مانند افزایش سطح انسولین خود، به طور مستقیم به افزایش چربی و ذخیره سازی سلول های چربی در هنگام ناتوانی از طریق کالری ها کمک می کند.

 

 

The Cons of Whey Protein Before Bed

Fast-Digesting

Whey protein is generally taken after a workout when your glycogen levels are depleted and the muscle fibers have been torn to shreds. This is a perfect time for this fast-digesting and absorbing protein that will get into the blood stream quickly and shuttle the nutrients to the appropriate cells.

 

When your body is at rest (for example, before bed), whey protein does not efficiently feed your body properly throughout the night because it soaks up the nutrients too quickly. Casein, in this case, is the ultimate choice for a slow feed to keep your body from falling into a catabolic state.

Spike Insulin Levels

Just like eating a fast carb such as white rice or white potatoes over brown rice or sweet potatoes, a quick protein can also cause a jump in the insulin levels. Insulin (which is the hormone responsible for monitoring how much sugar is absorbed by your body) is directly directed to weight gain and primarily fat storage. Keeping your insulin levels steady is the key to maintaining and achieving greater fat loss- especially during the night. Whey protein although has its many weight loss benefits, it can be associated with weight gain when taken without care.

Raises Blood Sugar

Since whey protein is primarily taken post-workout, it does have the reputation of having some simple sugars within its makeup, especially in the sweeter flavors like chocolate and strawberry. Raising your blood sugar right before when there is zero time to burn off any excess calories from the day is not the way to go. Blood sugar, like raising your insulin levels, is directly related to fat gain and storage of fat cells when not able to burn through calories.

 

درباره ی داود طاوسی

مربی و تئورسین بدنسازی مشاور تغذیه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به کمک نیاززدارید ؟ ما آماده پاسخگویی به شما هستیم