سوالی دارید؟ پشتیبانی سایت در تلگرام

خانه / تندرستی / تناسب اندام / کاهش وزن با ورزش یا رژیم غذایی؟

کاهش وزن با ورزش یا رژیم غذایی؟

وقتی به کاهش وزن میپردازید، کدام یک بیشتر اهمیت دارد-ورزش یا رژیم؟

 

کاهش وزن با ورزش یا رژیم غذایی؟

 

 

میشل اولسون، استاد علوم تربیت بدنی و علوم ورزشی در دانشگاه اوبرون در مونتگومری، آلاباما

، شما می توانید وزن خود را با رژیم غذایی به تنهایی کنترل و کاهش دهید  اما ورزش یک جزء مهم است. بدون آن، فقط بخشی از کاهش وزن شما از چربی است – و ممکن است  عضله و تراکم استخوان خود را هم از دست بدهید! . از آنجایی که کار رشد این بافتهای متابولیک را تحریک می کند، از دست دادن وزن از طریق ورزش بدین معنی است که شما بیشتر از چربی سوز می کنید. در مقایسه  ممکن است  تاثیرگذار باشد، اما چون عضله فضای کمتری نسبت به چربی دارد، شما کوچکتر نشان می دهد  و لباسهایتان  را خوش فرم تر نشان میدهد داده ها نشان می دهد که برای از دست دادن وزن با ورزش و نگه داشتن آن، لازم نیست که ماراتون را اجرا کنید. شما فقط نیاز به اجرای  پنج تا هفت بار  تمرین  در هفته به مدت ، ۵۰ دقیقه ، در یک شدت متوسط، مانند پیاده روی سریع و یا Zumba نیاز دارید . تمربنات  مقاومتب  نیز کمک می کند – با استفاده از وزن بدن خود را در برابر گرانش، با استفاده از حرکات مانند squats، lunges، push-up ها و تخته ها، سریعتر خواهید شد. و البته، فراتر از سوزاندن چربی، مردم نباید فراموش کنند که ورزش می تواند سایر مزایای سلامت چشمگیر، مانند بهبود کیفیت خواب، کاهش کلسترول و کاهش سطح استرس را داشته باشد.

 

خوردن هوشمند

کاهش وزن با ورزش یا رژیم غذایی؟

 

کارشناس: شاون M. Talbott، PhD، بیوشیمی تغذیه و مدیر سابق کلینیک تغذیه دانشگاه یوتا

کاهش وزن به طور کلی ۷۵ درصد رژیم غذایی و ۲۵ درصد ورزش است. تجزیه و تحلیل از بیش از ۷۰۰ مطالعات از دست دادن وزن نشان داد که مردم بزرگترین نتایج کوتاه مدت زمانی که آنها هوشمندانه خوردن. به طور متوسط ​​افرادی که بدون تمرین برای ۱۵ هفته غذا خوردند، ۲۳ پوند را از دست دادند؛ تمرینکنندگان تنها در حدود ۲۱ هفته از دست دادند. کاهش کالری بسیار ساده تر از آن است که آنها را بسوزانید. به عنوان مثال، اگر شما غذای خوراکی فست فود بخورید که می تواند کالری ۵۰۰ کالری اضافه کند، شما باید بیش از چهار مایل را برای سوزاندن  کردن آن  بدوید

درست است که رژیم های کم کربوهیدرات محبوب ترین هستند چرا که آنها سریعترین نتایج را ارائه می دهند اما  حفظ آن دشوار می باشد. من توصیه می کنم که برای یک طرح متعادل تر که بر روی میوه ها و سبزیجات، پروتئین ها و کربوهیدرات های کربنی تمرکز می کند، تلاش شود. و هرگز کالری های کم کالری را قطع نکنید (این باعث می شود که سوخت و ساز بدن شما کم و شما می توانید توده عضلانی را از دست بدهید). برای یک کالری کالری سالانه روزانه ۱۰ کالری در هر پوند وزن بدن – به طوری که یک زن ۱۵۰ پوند برای هدف ۱،۵۰۰ کالری باید مصرف  کند.به این ترتیب، شما شاهد   از دست دادن وزن بدون توجه به میزان تمرینات خود هستید .

کلام آخر 

در حالی که رژیم غذایی و ورزش هر دو برای کاهش وزن طولانی مدت مهم هستند، به یاد داشته باشید: “شما نباید رژیم غذایی عادی رو فراموش کنید!

چربی سوز، چربی سوز ارزان، مکمل چربیسوز، چگونه چربیسوزی کنیم، برنامه تمرینی، برنامه بدن سازی، مکمل، مکمل ارزان،  ایروبیک، هوازی، تمرین در خانه، برنامه تمرینی بانوان، چربیسوزی بانوان، چربیسوزی پهلو، آب کردن شکم، افتادگی سینه، بادی پرشیا، body persia, باشگاه مجازی،دمبل، هالتر،فیتنس،فیزیک،بیلدینگ،

توجه

مقاله فوق تهیه و ترجمه شده از به روز ترین منابع علمی میباشد

در صورتی که به  پاسخ سوال خود را در این مقاله دست نیافتید

میتوانید از طریق کامنت زیر پست  سوال خود را برای ما مطرح کنید، در سریعترین زمان ممکن تیم بادی پرشیا پاسخ شما را بر اساس اخرین یافته های علمی قرار میدهد

درباره ی داود طاوسی

مربی و تئورسین بدنسازی مشاور تغذیه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *