سوالی دارید؟ پشتیبانی سایت در تلگرام

خانه / تندرستی / تناسب اندام / ایا اسکوات و ددلیفت باعث افزایش سطح تستسترون میشوند؟ 

ایا اسکوات و ددلیفت باعث افزایش سطح تستسترون میشوند؟ 

بازدیدها: 314

آیا squats و deadlifts باعث افزایش سطح تستوسترون میشوند؟

 

 ابتدا ادعا های زیر را در مورد این چالش بخوانید

اسکات ها و ددلیفت دو تمرین چالش برانگیز هستند که می توانید در یک روز تمرینی انجام دهید و با مهار وزنه های سنگینتر همزمان یک گروه بزرگ عضلانی را به چالش بکشید

از آنجا که لیفت ها بدن شما را در سطح استرس بالاتری قرار میدهند ، مقدار بیشتری از تستوسترون در طول تمرین شما آزاد خواهد شد 

شما در طول کل بدن خود به پیشرفت بیشتری خواهید رسید زیرا تستوسترون، هورمون آنابولیک اولیه است که در ساخت عضله نقش دارد.

 

 

اما آیا این ایده کلی است که “حرکات اسکات و ددلیفت  بسیار  انابولیک هستند ” واقعا درست است؟ ، یا تاثیرات آزاد  کننده هورمون این تمرینات بیش از حد اغراق شده است؟

هورمون رشد هضم می کند

بدون تردید تمرین مقاومتی سنگین باعث افزایش سطح کل تستوسترون می شود و این چیزی است که به طور گسترده ای با نتایج نسبتا روشن مورد مطالعه قرار گرفته است.

علاوه بر این، به خوبی ثابت شده است که تمرینات بزرگتر و چالش برانگیز تر این سطوح را به میزان بالاتری در مقایسه با تمرینات انفرادی کوچکتر و کمتر به چالش می کشد.

با این حال، مهم است که درک کنیم که صرفا “افزایش سطح تستوسترون” به خودی خود به طور خودکار به این معنا نیست که این افزایش می تواند به رشد عضلانی بیشتر تبدیل شود.

این به این دلیل است که برای افزایش تستوسترون تاثير قابل اندازه گیری بر روی هیپرتروفی عضلانی، این سطوح باید توسط یک درصد بسیار زیاد افزایش یابد و سپس در طی مدت زمان طولانی برای تأثیر گذارد.

وقتی که آن را به تغییرات هورمونی است که به طور خاص از آموزش مقاومت به ارمغان می آورد، می آید، تنها ستون های حاد و موقت است که تولید می شوند و سپس نسبتا سریع به خط پایه می رسند.

 هنوز بسیار بعید است که این افزایش به اندازه کافی قابل انتقال باشد و به عنوان یک نتیجه بیشتر رشد عضلات بدن را تولید می کند.

شما ممکن است درتمرین اسکات از لحاظ تحریک عضلانیتحت فشار قراربگیرید  اما به احتمال زیاد هیچ ارتباطی با سطح هورمون آنابولیک ندارد.

نوسانات کوتاه مدت در تستوسترون کاملا طبیعی هستند و می توانند از هر ۱۰ تا ۴۰ درصد در طول چند روز یا چند هفته فاصله داشته باشند و این سنسورها به اندازه کافی برای تأثیر مثبت یا منفی بر موفقیت شما در تصویر کلی تاثیر نمی گذارد.

به همین دلیل، همانطور که پیش از این چندین بار صحبت کرده ام، “افزایش دهنده های طبیعی تستوسترون ” که باعث افزایش موقت کوچک می شوند، در هنگام افزایش رشد عضلات، بی ارزش هستند.

هنگامی که ما نگاهی به تحقیقات واقعی انجام می دهیم که در مورد اینکه چگونه تمرین های خاص یا پروتکل های تمرینی بر سطح هورمون و رشد عضلات پایین تاثیر می گذارند، این اساسا همان چیزی است که ما می بینیم.

هیچ ارتباطی وجود ندارد 

تمرین برای کنترل سطح هورمون یک اتلاف وقت است

افزایش سطح تستوسترون

 “آیا اسکات یا “انجام deadlifts  با افزایش تستوسترون” چیزی است که هیچ استفاده عملی برای شما  ندارد ؟

بر اساس این تحقیق، نسبتا صحیح است که بگوییم رشد ماهیچه ها عمدتا یک رویداد محلی است که در سطح ماهیچه های خاصی که آموزش داده می شود اتفاق میافتد

به عبارت دیگر:

  • اگر به دلایلی نمیتوانید یا نمیخواهید به عنوان بخشی از تمرینات تمرینتان انجام شود، به احتمال زیاد در  افزایش تستوسترون نقش مهمی ندارد 

  • اگر شما  در حال انجام تمرینات ورزشی هستید، لازم نیست شما  برای انجام تمرین، کار  یا  حجم بیشتری صرف کنید به خاطر تلاش برای تاثیر بر سطح هورمون.

 ممکن است  برخی  از برنامه ها برای بدنسازان حرفه ای   که سعی دارند  رشد عضلانی را  در بلند مدت داشته باشند  تاثیر گذار باشد   اما برای کوتاه مدت  چیزی نیست که نگران باشید 

مزایای اسکات و ددلیفت به خوبی تثبیت شده  هنگامی که آن را به ساخت توده عضلانی کلی و قدرت بکار میگیرید، اما آنها هیچ وقت باعث افزایش  تستوسترون و اثرات “جادویی”  اضافی بر روی قفسه سینه، شانه ها، بازوها نمیشوند که عامه مردم اعتقاد دارند 

 هدف اصلی این است که تلاش برای ساخت برنامه تمرینی  را در مورد هدف خاص دستکاری در سطح هورمون را به درستی طراحی کنید  

آیا ماهیت چالش برانگیز این تمرینات به طور موقت می تواند باعث افزایش خلق و خوی، میل جنسی و یا انرژی در نتیجه اسپایک تستوسترون شود؟

مطمئنا این امکان وجود دارد، اما از دیدگاه ساختمان عضلانی خالص، احتمالا هیچ اتصال قابل توجهی نخواهد بود.

اسکات، Deadlifts و تستوسترون

مرگ و میر تستوسترون

میانگین سطح تستوسترون برای مردان (طبق آزمایشگاه LabCorp) جایی بین ۳۴۸ تا ۱۱۹۷ نانوگرم در دسیلیتر (نانوگرم در دسیلیتر) است و تنها راه افزایش این سطوح به یک طیف فوق العاده ای است که به طور قابل توجهی افزایش رشد عضلات کل بدن را از طریق واقعی استفاده از تستوسترون مصنوعی یا سایر هورمونهای آنابولیک است 

با این حال، تلاش برای رسیدن به این سطح بالا با تکیه بر تمرینات خاص، پروتکل های آموزش، دوره های استراحت و یا حتی برخی از غذاها، مکمل ها و یا انتخاب شیوه زندگی قطعا این کار را انجام نمی شود زمانی که ما انتظار قابل توجهی  ازافزایش هیپرتروفی عضلانی را داریم 

 قطعا استفاده از استروئید ها را تشویق نمی کنی م، چون واقعا اعتقاد ندارم که  یک تصمیم عاقلانه برای اکثریت ورزشکاران تفریحی است ، اما این فقط واقعیت است که در مورد موضوع تستوسترون و رشد عضلانی شما نیاز به استرویید ها و خارجی دارید 

اگر سعی دارید حداکثر اندازه و قدرت خود را به دست آورید، فقط تمام تمرکز خود را بر روی حفظ یک برنامه به طور متعادل از نظر حجم، فرکانس، شدت و انتخاب ورزش تمرین کنید و از هفته به هفته برای بارگیری پیشرفته تلاش کنید و سپس اجازه دهید جنبه هورمونی به خودی خود مراقبت می کند.

(Visited 260 times, 1 visits today)

درباره ی داود طاوسی

مربی و تئورسین بدنسازی مشاور تغذیه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *