سوالی دارید؟ پشتیبانی سایت در تلگرام

خانه / رژیم های غذایی / رژیم غذایی پالئو ،paleo diet یا رژیم غذایی غار نشین

رژیم غذایی پالئو ،paleo diet یا رژیم غذایی غار نشین

بازدیدها: 24

رژیم غارنشین یا رژیم غذایی پالئو

 رژیم غذایی پالئو ،paleo diet

 

رژیم غذایی پالئو شامل مصرف پروتئین به میزان متوسط، چربی‌ بیشتر و کربوهیدرات کم میشود.این رژیم تلاش دارد تا نحوه تغذیه اجداد شکارچی و همه چیز خور ما را در دوران پارینه سنگی شبیه سازی کند.اساس این رژیم مصرف مواد غذایی کاملا طبیعی و عدم مصرف مواد غذایی فرآوری شده می‌باشد.مواردی که در این رژیم اجازه مصرف آنها را دارید به شرح زیر است :

 

پروتئین در رژیم غذایی پالئو

رژیم غذایی (paleo) شامل مصرف مقادیر زیادی از پروتئین‌های خالص و با چربی‌ کم نظیر گوشت ماکیان، گوشت قرمز، جگر و تخم مرغ و همچنین ماهی‌‌ها و غذا‌های دریایی میشود.اما به هر حال مصرف لبنیات بسته به اصول رژیم (paleo) انتخابی شما دارد (به هر حال حدود ۲.۵ میلیون سال پیش کسی‌ مشغول شیر دوشیدن از حیوانات نبوده است).

 

کربوهیدرات‌ها :

در مورد مصرف میوه ها، سبزیجات و مواد نشاسته ای محدودیت‌هایی در این رژیم وجود دارد.در این رژیم همچنین مصرف برنج و پاستا و حبوبات نیز ممنوع شده است زیرا آنها جز مواد غذایی فرآوری شده محسوب میشوند.

 

چربی‌‌ها :

شما میتوانید از چربی‌‌های اشباع و غیر اشباع نظیر آجیل ها، دانه ها، روغن‌های طبیعی (زیتون، نارگیل، آووکادو)، کره و آووکادو استفاده کنید.اما مصرف کره بادام زمینی‌ در این رژیم ممنوع است زیرا از لحاظ فنی‌ بادام زمینی‌ نیز جز حبوبات محسوب میشود.

 

مزایای این رژیم :

به شکل معمول در رژیم غذایی (paleo) اجازه مصرف میا‌‌ن وعده وجود ندارد.اما تغذیه به روش (paleo) امروزه به دلیل وجود نوع بهبود یافته آن که اجازه مصرف میا‌‌ن وعده نیز وجود دارد دارای محبوبیت زیادی می‌باشد.در این رژیم بهبود یافته شما میتوانید از نوشیدنی‌‌ها و شکلات‌های پروتئینی، شکلات‌های انرژی زا و چیپس نیز استفاده کنید.

 

نکات منفی‌ این رژیم :

یک رژیم غذایی با کربوهیدرات بسیار پایین میتواند سخت باشد.سخت‌ ترین کاری که در طول روز می‌بایست انجام دهید مصرف تنها ۳۰۰ گرم کربوهیدرات از طریق میوه ها، سبزیجات و مواد نشاسته ای نظیر سیب زمینی‌ شیرین و ریشه کرفس می‌باشد.اگر شما در روز دو نوبت تمرین دارید یا تمرینات شما بیشتر از ۹۰ دقیقه به طول می‌انجامد انجام این رژیم میتواند بسیار سخت باشد.

 

جمع بندی :

بسیاری از افراد مشکلی‌ با تطبیق با رژیم غذایی (paleo) ندارند اما بسیاری نیز به شدت با این رژیم مشکل دارند زیرا آنها باید علاوه بر کره بادام زمینی‌ نان و پاستا را نیز حذف کنند.رژیم‌های غذایی بیش از حد محدود کننده اغلب باعث ایجاد هوس در مصرف مواد غذایی ممنوعه میشود.

 

توجه

مقاله ، اخبار و آموزش های  فوق تهیه و ترجمه شده از به روز ترین منابع خبری،  علمی ، آموزشی  میباشد

در صورتی که به  پاسخ سوال خود را در این مقاله دست نیافتید

میتوانید از طریق کامنت زیر پست  سوال خود را برای ما مطرح کنید، در سریعترین زمان ممکن تیم بادی پرشیا پاسخ شما را بر اساس اخرین یافته های علمی قرار میدهد

(Visited 32 times, 1 visits today)

درباره ی داود طاوسی

مربی و تئورسین بدنسازی مشاور تغذیه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *