سوالی دارید؟ پشتیبانی سایت در تلگرام

خانه / مقالات / موزیک آرام ورزشی مخصوص گرم کردن و تمرینات ایروبیک و هوازی با کفیت عالی و بالا

موزیک آرام ورزشی مخصوص گرم کردن و تمرینات ایروبیک و هوازی با کفیت عالی و بالا

بازدیدها: 321

 موزیک زمانی که بر روی سطح تردمیل یا زمین می دوید یا راه می روید، روی دوچرخه متحرک یا دوچرخه ثابت رکاب می زنید و یا در حال انجام بسیاری از ورزش های هوازی دیگر هستید می بایست به موسیقی گوش بدهید؛

گوش دادن به موزیک یک کار تفریحی و فانتزی محسوب نمی شود؛ بلکه یک ضرورت است؛

چون ترانه ها، کوبش سازها و ریتم موسیقی نوعی انرژی تولید می کند و هماهنگ شدن با ریتم های پر ضرب و تند موسیقی سرعت ورزشکار را بالا می برد.

تحقیقات زیادی در زمینه نقش موزیک بر ورزش و فعالیت بدنی انجام گرفته است؛ دانشمندان دریافتنند انجام برخی از فعالیت های بدنی بدون موسیقی امکان پذیر نیست؛

در اغلب تمرینات هوازی موسیقی تاثیر به سزایی دارد. موسیقی موجب نوعی برانگیختگی در بدن و ذهن انسان می شود؛

ضمن این که حواس فرد را از درد و خستگی که در اثر فعالیت بدن به وجود می آید به سوی ریتم و ملودی جلب می کند؛ بنابراین ورزشکار گذشت زمان را حس نمی کند؛ در نتیجه سوخت و ساز بهبود یافته و استقامت بیشتر می شود.

می توان گفت موسیقی یک نوع دوپینگ مجاز است که سرعت ورزشکار را در انجام تمرینات ورزشی افزایش می دهد. با بالا بردن ۳ فاکتور سرعت، زمان و مقاومت سطح تمرین افزایش می یابد. در صورتی که مایل هستید اثرات موسیقی را بیشتر کنید،

باید به برخی از موارد توجه داشته باشید. برای مثال به موسیقی گوش فرابدهید که برایتان خاطره برانگیز است، ترانه موسیقی باید ایجاد انگیزه کند و دلنشین باشد.

سلیقه موسیقیایی افراد با یکدیگر تفاوت دارد؛ گاهی می بینید موسیقی که شما را به هیجان می آورد برای دیگران چندان جذاب نیست؛ ذائقه موسیقیایی به شخصیت فردی، فرهنگ، سن، سواد موسیقی و بسیاری از چیزهای دیگر بستگی دارد.

امروزه دستگاه های ورزشی پیشرفته و مدرنی در بازار وجود دارند که به ابزارها و اپلیکیشن های خاصی مجهز هستند؛ کاربر می تواند توسط آن ها موسیقی انتخاب نماید که با ضربان قلب او هماهنگ باشد با ریتم آن پیش برود و ضربان قلب به سطح مناسبی برسد.

ضربان قلب برای تعیین سطح تمرین ورزشی شاخص بسیار مناسبی است؛ حتی ضربان قلب افراد سالم هم در حین تمرینات ورزشی نباید به بیش از ۸۵ الی ۹۰ درصد حداکثر ظرفیت خود برسد.

انجام تمرینات ورزشی ریتمیک فواید ورزش ایروبیک را به همراه دارد.تجربیاتی که در سالن های اسپینینگ به دست آمده است نشان می دهد وقتی برای ورزشکاران موزیک پر انرژی پخش می شود با سرعت بیشتری رکاب می زنند.

 

 

(Visited 308 times, 1 visits today)

درباره ی داود طاوسی

مربی و تئورسین بدنسازی مشاور تغذیه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *