سوالی دارید؟ پشتیبانی سایت در تلگرام

خانه / موزیک / موزیک باشگاه و دانلود آهنگ ورزشی مناسب دویدن و ورزش و بدنسازی

موزیک باشگاه و دانلود آهنگ ورزشی مناسب دویدن و ورزش و بدنسازی

بازدیدها: 102

موزیک به ورزش کردن کمک می‌کند

از آنجا که همه ویژگی‌های موسیقی مانند ریاضی مسلم و غیرقابل تغییر نیست، بلکه ذوق و قریحهٔ سازنده و نوازنده هم در آن دخالت تام دارد، آن را هنر نیز می‌دانند. در هر صورت موسیقی امروز دانش و هنری گسترده‌ای است که دارای بخش‌های گوناگون و تخصصی می‌باشد. صدا در صورتی موسیقی نامیده می‌شود که بتواند پیوند میان اذهان ایجاد کند و مرزی از جنس انتزاع آن را محدود نکند.

اما این علم، هنر و یا پدیده‌ی فوق‌العاده چه تاثیری بر انسان و روحیاتش دارد؟ محققان در سرتاسر جهان به مطالعه‌ی این تاثیرات پرداخته‌اند که خلاصه‌ی بسیار کوچکی از همه‌ی نظریات آنها را می‌توانید در این مقاله مطالعه کنید.

 

همانطور که سکوت نمی‌تواند به خلاقیت و رانندگی بهتر کمک کند، هنگام ورزش هم چندان عامل موثری نیست.

سالهاست که تحقیقات بر روی تاثیر گوش دادن به موزیک هنگام ورزش در حال انجام است. در سال ۱۹۱۱، یک مطالعه نشان داد که گوش دادن به موسیقی در مقابل سکوت، باعث افزایش سرعت رکاب زدن دوچرخه سواران می‌شود.

این امر به این دلیل است که گوش دادن به موسیقی می‌تواند فریادهای خستگی مغز را سرکوب کند. همانطور که بدن می‌فهمد که خسته هستیم و می‌خواهد که استراحت کنیم، به مغز نیز پیام‌هایی می‌فرستد تا پیام استراحت ارسال کند. گوش دادن به موسیقی رقیبی برای بدن در تسخیر توجه مغز است و به ما کمک می‌کند تا به راحتی از این پیام‌های خستگی چشم پوشی کنیم.

همه آهنگ‌های انرژتیک درون لیست موسیقی‌شان را دوست دارند. اما هنگامی که بحث خلاقیت کاری به میان می‌آید، ممکن است موسیقی بلند بهترین گزینه نباشد.

تحقیقات نشان داده‌اند که سطح ملایم موسیقی نقطه عطفی برای خلاقیت است. موسیقی پس زمینه حتی بیشتر از سطوح پایین موسیقی خلاقیت انسان را تحریک می‌کند.

عملکرد این قضیه به گونه‌ای است که موسیقی ملایم دشواری پردازش را افزایش داده که منجر به افزایش پردازش انتزاعی و خلاقیت بالاتری می‌شود. به بیان دیگر، هنگامی که در تلاش برای پردازش کارها هستیم، به سمت روش‌های خلاقانه‌تر می‌رویم.

 

 

 

 

(Visited 113 times, 1 visits today)

درباره ی داود طاوسی

مربی و تئورسین بدنسازی مشاور تغذیه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *