سوالی دارید؟ پشتیبانی سایت در تلگرام

خانه / آموزش حرکات / آموزش تصویری ، فیلم آموزشی پشت بازو سیمکش طناب روی میز بالا سینه کراس بالا

آموزش تصویری ، فیلم آموزشی پشت بازو سیمکش طناب روی میز بالا سینه کراس بالا

آموزش تصویری ، فیلم آموزشی پشت بازو سیمکش طناب روی میز بالا سینه کراس بالا

 

عضلات اصلی : سه سر بازویی

عضلات کمکی : دلتوئید ساعد

 :یکی از بهترین حرکات برای افزایش حجم عظله سه سر بازویی است .این حرکت ،به همه ی بخشهای پشت بازو فشار وارد میکند اما حداکثر فشار بر روی بخش خارجی پشت بازو است.این حرکت را میتوان با دسته های مختلف و به صورت تک تک اجرا کرد البته این شیوه در نزدیکی مسابقات به منظور تفکیک عضلانی مورد استفاده قرار میگیرد اجرا کرد.

نکات آناتومیکی

فاصله دست ها : اگر میله دستگاه به حالت دست باز گرفته شود تلاش حرکت روی بخش داخلی سر دراز عضله ی سه سر بازویی متمرکز می شود ولی اگر گرفتن به شیوه دست جمع باشد تمرکز روی بخش خارجی (سرجانبی ) عضله سه سر بازویی خواهد بود

نوع گرفتن : اگر از میله صاف استفاده میکنید دست چرخش داخلی (کف دست ها رو به پایین ) دارد و هدف تمرین بخش خارجی سرجانبی عضلع سه سر بازویی خواهد بود در صورتی که دست چرخش خارجی (کف دست رو به بالا ) داشته باشد تلاش تمرین بر بخش داخلی سر دراز عضله سه سر بازویی متمرکز می شود

استفاده از میله v شکل که برای گرفتن آن دست ها باید تقریبا حالت طبیعی (انگشت شست رو به بالا ) داشته باشند هر سه سر این عضله را تقویت میکند

مسیر حرکت : زمانی که دست ها عمود بر زمین هستند سر خارجی (سرجانبی) عضله سه سر بازویی مشارکت بیشتری در حرکت دارد و وقتی دست ها موازی سطح زمین قرار میگیرند سر داخلی (سر دراز) بیشتر تحت تاثیر فشار قرار میگیرند

دامنه حرکتی : بازوها باید در هنگام تمرین به پهلوها چسبیده و ثابت باشند این امر مانع از حرکت شانه خواهد شد و روشی بسیار عالی برای به کارگیری انحصاری عضله سه سر بازویی است حرکت باید فقط در مفصل آرنج صورت گیرد

مقاومت : برخلاف تمرینات با هالتر و دمبل که مقاومت درطی حرکت تغییر میکند تمرین پشت بازو سیم کش مقاومت یکسانی را در سرتاسر دامنه حرکتی ایجاد میکند

وضعیت بدن : کاملا و فیکس شده زانوی خود را بر روی نشیمن گاه میز شیب دار بگذارید و سینه خود را به میز تکیه دهید طناب سیمکش را ابتدا به چایین بکشید و بعد ار مکث کوتاهی به حالت اولیه برگردید

.

.

.

برنامه تمرینی و مکملی
(Visited 37 times, 1 visits today)

بازدیدها: 36

درباره ی داود طاوسی

مربی و تئورسین بدنسازی مشاور تغذیه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *