سوالی دارید؟ پشتیبانی سایت در تلگرام

خانه / مقالات / آووکادوو و بدنسازی

آووکادوو و بدنسازی

بازدیدها: 93

آووکادو

آووکادوو و بدنسازی

 

آووکادو یک میوه نیست، بلکه یک سبزی سرشار از مواد مغذی و اسیدهای چرب مورد نیاز برای بدن است. آووکادو یک نوع سبزی چرب است ( یک آووکادوی متوسط حاوی حدود ۳۰ گرم چربی است) و دارای انواع مختلفی است، یک نوع آن سبز وبراق است و چربی کمی دارد و وزنی در حد ۹۰۰ گرم دارد. انواع متوسط آن گلابی شکل هستند از نظر نوع روغن بسیار شبیه به زیتون است ( یعنی دارنده اسید چرب ضروری مورد نیاز بدن که قادر به ساخت آن نیست وباید از منابع غذایی دریافت شود ). این چربی از نوع مفید است که نه تنها تاثیری در افزایش کلسترول بدن ندارد، بلکه باعث کاهش میزان کلسترول خون نیز می شود.

تحقیقات بالینی نشانگر آن است که مصرف آووکادو در افراد با کاهش چشمگیری در میزان کلسترول خون آنها ، همراه بوده است. همچنین آووکادو حاوی میزان زیادی پتاسیم است که مصرف پتاسیم نقش بسیار ارزنده ای در کاهش فشار خون بازی می کند. همچنین یکی از عوامل بسیار تاثیر گذار در بهبود خون مردگی زیر پوست ( کبودی ها ) پس از جراحی هاست.

همچنین حاوی اسید فولیک ( عامل درمان گر انواعی از کم خونی ) است و مصرف این سبزی می تواند جبران کننده کمبود این ماده مغذی باشد. از سایر مواد مغذی موجود در آووکادو می توان به ویتامین های E ، C،A و ویتا مین های ۶B و۵B اشاره کرد.

ویتامین ۵B موجود در آن بر پوست و طراوت وشادابی آنذ آثر خاصی دارد، مانع خشکی بیش از اندازه و پوسته پوسته شدن پوست است و بهبودی زخم را مخصوصاً بعد از جراحی، تسریع می کند. همچنین حاوی مس است که برای استحکام ناخن ها و مو و حفظ رنگ آنها ضرورت دارد.

میزان مصرف آووکادو در کشور ما بسیار پایین است، اما استفاده از آن به دلیل دارا بودن مواد مغذی بی شمار توصیه می شود. آووکادو را باید خام مصرف کرد، زیرا پس از پخته شدن مزه تلخی به خود میگیرد . به نظر می آید که اولین بار آووکادو در ایران امروز و آمریکایی جنوبی کشت داده می شده است و سپس به دیگر نقاط جهان برده شده است.

توجه

مقاله فوق تهیه و ترجمه شده از به روز ترین منابع علمی میباشد

در صورتی که به  پاسخ سوال خود را در این مقاله دست نیافتید

میتوانید از طریق کامنت زیر پست  سوال خود را برای ما مطرح کنید، در سریعترین زمان ممکن تیم بادی پرشیا پاسخ شما را بر اساس اخرین یافته های علمی قرار میدهد

(Visited 90 times, 1 visits today)

درباره ی داود طاوسی

مربی و تئورسین بدنسازی مشاور تغذیه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *