سوالی دارید؟ پشتیبانی سایت در تلگرام

خانه / مقالات / آیا شیر خوردن در شب موجب لاغری میشود؟

آیا شیر خوردن در شب موجب لاغری میشود؟

بازدیدها: 5072

شیر خوردن در شب

شیر خوردن در شب

شیر خوردن در شب پروتیینی به نام کازویین دارد که بسیار دیر هضم است.و فعالیت گوارشی را موجب می‌شود که نیازمند مصرف انرژی است.همینطور بدن در تمام طول شب به ساختن عضله مشغول است و از آنجایی که عضلات بزرگترین مصرف کننده انرژی هستند.صرف انرژی یعنی سوخت و ساز بدن که باعث مصرف کالری میشود و در نتیجه لاغری به همراه دارد

کسانی که عضله دارند در حال استراحت هم انرژی مصرف میکنند.بالاخره اینکه شیر خوردن در شب سبب افزایش متابولیسم شده و در نتیجه بدن انرژی غذا را بیشتر مصرف میکند تا اینکه ذخیره سازی کند.

قند شیر را لاکتوز می نامند ک برخی از افراد آنزیم هضم این نوع قند را ندارند و دچار مشکلات گوارشی می‌شوند.شیر منبع مناسبی از کلسیم و ویتامین Dمیباشد که برای استحکام و جلوگیری از پوکی استخوان بسیار عالی و مفید می‌باشد.

در تحقیقات اخیر ثابت شده ک افرادی که از اضافه وزن رنج می‌برند سطوح کمتری از ویتامین Dدر بدن خودشان دارند پس شیر برای این دسته از افراد بسیار مفید می‌باشد.

سوالی ک در اینجا پیش می آید اینست ک شیر کم چرب موثرتر می‌باشد و یا پر چرب.

در اینجا می‌خواهیم ب دو نوع شیر اشاره کنیم .

-شیر با چربی فرآوردی شده

_شیر با چربی طبیعی

در شیر نوع اول مقدار چربی هر چقدر هم کمتر باشد میزان سلامت بخشی و جذب کلسیم بیشتری دارد.علت این امر نوع چربی این محصولات است ک متاسفانه از خود شیر نیست در بیشتر مواقع.به این صورت که شیری که وارد کارخانه میشود در ابتدا چربی شیر صفر میشود و سپس بر مبنای نیاز مشتری و نوع در صد شیر به آن چربی اضافه میشود که این چربی گاهی از نوع گیاهی و اشباع می‌باشد مانند روغن پالم که برای سلامتی مضر می‌باشد.و هر چه شیر پر چرب تر فرد در خطر چاقی و اضافه وزن قرار میگیرد و به دنبال آن افزایش کلسترول و افزایش خطر بیماری‌های قلبی عروقی است.

و اما شیرهایی که چربی طبیعی دارند چه صنعتی و چه سنتی برای افرادی که اضافه وزن دارند و حتی بیماری چربی خون و مشکلات قلبی و عروقی هستند مفید می‌باشد و ارزش غذایی به مراتب بهتری خواهد داشت به خصوص برای ورزشکاران.

در خرید شیر دقت کنیم…

توجه

مقاله فوق تهیه و ترجمه شده از به روز ترین منابع علمی میباشد

در صورتی که به  پاسخ سوال خود را در این مقاله دست نیافتید

میتوانید از طریق کامنت زیر پست  سوال خود را برای ما مطرح کنید، در سریعترین زمان ممکن تیم بادی پرشیا پاسخ شما را بر اساس اخرین یافته های علمی قرار میدهد

 

(Visited 2,817 times, 1 visits today)

درباره ی داود طاوسی

مربی و تئورسین بدنسازی مشاور تغذیه

2 دیدگاه

  1. مقاله بسیار جالبی بود ضمن استفاده تشکر ميکنم

  2. با سلام و خسته نباشید….ایا ورزش کردن و کم خوردن غذا باعث لاغری میشود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *