سوالی دارید؟ پشتیبانی سایت در تلگرام

خانه / مقالات / آیا مصرف الکل بر عضله سازی، تاثیرمی گذارد؟

آیا مصرف الکل بر عضله سازی، تاثیرمی گذارد؟

آیا مصرف الکل بر عضله سازی، تاثیرمی گذارد؟

اگر قصد عضله سازی دارید ، باید بدانید که ،مصرف الکل ، به روش های مختلفی  مانع رسیدن به اهدافتان می شود.

🔴اثرات الکل بر عضله سازی:

✔ کاهش مستقیم سنتز پروتئین عضلانی

✔ایجاد اختلال در عملکرد هورمون هایی که در ساخت عضلات ضروری هستند

✔تخریب مولکول های مهم و مواد مغذی ای که انرژی لازم برای تمرینات و ساخت عضله را تامین می کنند

کاهش سنتز پروتئین 

طبق گفته دفتر آموزش و پرورش الکل و دارو در دانشگاه نوتردام، نوشیدن الکل هرگونه مزیت فیزیکی بالقوه ای را که از انجام تمرین بدست  می آورید، را ازبین می برد. هر گونه مصرف الکل،چه کوتاه مدت وچه طولانی مدت، سبب کاهش تولید پروتئین یا رشد عضلانی می شود.

طی تحقیقاتی در یک لوله آزمایش که در سال ۲۰۰۱ در زمینه “مشروبات الکلی، تحقیقات بالینی و تجربی” منتشر شد، مشخص شد که :

الکل موجب کاهش ۱۵ تا ۲۰ درصدی سنتز پروتئین اولیه پس از یک دوره ۲۴ ساعته است.

کاهش  سطح هورمون ها

بدن پس از یک دوره تمرین ، خود را ریکاوری میکند.و  در طول خواب، یک ماده مهم شیمیایی ، به نام هورمون رشد انسان، آزاد می شود  که باعث رشد عضلات میشود.  فرد،پس از مصرف الکل،دچار خواب آلودگی می شود،اما طبق گفته Notre Dame، الکل می تواند سطح هورمون رشد انسانی را تا ۷۰ درصد کاهش دهد.

 تستوسترون هورمون دیگری است که برای رشد و پیشرفت عضلات مهم است. با این حال، زمانی که الکل در بدن وجود دارد،  باعث تولید ماده ای در کبد می شود که برای تستوسترون سمی است.

کاهش انرژی

UCSD خدمات بهداشتی درمانی دانشجویان یادآور می شود که هنگامی که الکل وارد سلول های بدن می شود،  باعث عدم تعادل آب در سلول های عضلانی  می شود که  این امر می تواند باعث کاهش آدرنسین تری فسفات – شود.(مولکول مورد نیاز عضلات برای انرژی) بنابراین، علاوه بر مهار مستقیم سنتز پروتئین عضلانی، الکل  انرژی عضلانی را محدودمی کند، که  باعث کاهش عملکرد ورزش و کاهش انطباق عضلات می شود.

مهار جذب ویتامین

ویتامین ها و مواد معدنی برای رشد و تکامل مناسب سلول های انسانی مورد نیاز ند. مصرف الکل  با عث عدم جذب مواد مغذی خاص می شود. UCSD خدمات بهداشتی و درمانی دانشجویی اشاره می کند که نوشیدن الکل جذب سه نوع ویتامین B – تیامین، ویتامین B12 و اسید فولیک و همچنین مواد معدنی را مهار می کند. ویتامین های B و روی، برای تامین انرژی بدن ،و انجام تمرینات عضله سازی ضروری اند .

منابع

برنامه تمرینی و مکملی
(Visited 8 times, 1 visits today)

بازدیدها: 8

درباره ی داود طاوسی

مربی و تئورسین بدنسازی مشاور تغذیه

2 دیدگاه

  1. با سلام و درود ممنون از محتوای مفیدی که درون وب سایت قرار میدین موفق باشین

  2. سلام
    مطالب سایت عالیه.ممنون از شما.به امید توفیق روزافزون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *