سوالی دارید؟ پشتیبانی سایت در تلگرام

خانه / موزیک / البوم موزیک ورزشی مخصوص بدنسازی و ایروبیک و سیستم صوتی ماشین با کفیت بالا

البوم موزیک ورزشی مخصوص بدنسازی و ایروبیک و سیستم صوتی ماشین با کفیت بالا

بازدیدها: 84

تاثيرات موزیک در ورزش

 

اگر بخواهيم به طور كلي تاثيرات موزیک را در ورزش بررسي كنيم مي‌توان گفت كه موزیک مي‌تواند امواجي مغزي توليد مي‌كند كه موجب ايجاد امواج مشابهي خواهد شد كه اين امواج، باعث تغيير در سيستم عصبي سمپاتيك و پاراسمپاتيك مغز مي‌شود.

اين اعصاب مي‌توانند در فاكتورهاي فيزيولوژي مثل تنفس و ضربان قلب تاثير‌گذار باشند و آن‌ها را بالا ببرد. مي‌توان توسط موسيقي، ضربان قلب يك ورزشكار را بالا برد تا انژري كمتري مصرف كند.

به عنوان مثال هنگامي كه يك فرد مي‌خواهد به مسابقه اعزام شود، اگر سبكي از برانگيختگي در او به‌وجود نيايد، نمي‌تواند به استعدادهاي بلقوه‌اي كه در خود دارد؛ دست پيدا كند، در نتيجه نياز داريم با موسيقي تنش عضلاني را بالا ببريم تا به موفقيت نيز برسيم.

موزیک مي‌تواند از راه ذهن بر بدن غالب شود و آرامش را براي فرد به ارمغان آورد و يا اين‌كه هيجان و تحرك‌پذيري را در ورزشكار بالا ببرد. انتخاب نوع موزيك، بستگي به شخصيت فرد دارد و باتوجه به نوع موسيقي كه فرد انتخاب مي‌كند تفكرات مثبت و يا منفي در ذهن او به وجود مي‌آيد.

موزیک براي رشته‌هاي ورزشي مختلف نيز بايد باتوجه به شخصيت فرد انتخاب شود؛ ورزشكاران به موزيك‌هاي محلي و منطقه‌اي خود گرايش بيشتري نشان مي‌دهند. به عنوان مثال ورزشكاران لُرزبان، موسيقي محلي خود را براي ورزش بسيار بهتر مي‌پذيرند و البته اين نظر شخصي من است و هنوز تحقيق علمي ثابت‌شده‌اي در اين خصوص نيست.

موسيقي در ورزش بدن‌سازي: موزيك در اين ورزش بيشتر براي بالا بردن انگيزه و هيجان در فرد استفاده مي‌شود. هم‌چنين اين ورزشكاران مي‌توانند از موزيك‌هاي تند‌شونده كه روي اعصاب سمپاتيك‌ تاثير‌ مي‌گذارد، استفاده كنند.

اين روان شناس ورزشي در پايان اظهاركرد: موسيقي به طور كلي بين ذهن و جسم ورزشكاران يك نوع هماهنگي به وجود مي‌آورد و در واقع رابط بين ذهن و جسم فرد است. اگر موسيقي خوب را انتخاب كنيم، سلامتي و هارموني بدن خود را بالا برده و حفظ مي‌كنيم و در غير اين صورت شاهد تاثير منفي آن را روي بدن خود خواهيم بود.

 

۲۸

(Visited 80 times, 1 visits today)

درباره ی داود طاوسی

مربی و تئورسین بدنسازی مشاور تغذیه

3 دیدگاه

  1. ممنون که سرعت سایتتون بالاست برای این تو خیلی از سایتا رفتم ولی سرعت سایتشون بد بود

  2. سلام. این اهنگارو چجوری دانلود کنم؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *