سوالی دارید؟ پشتیبانی سایت در تلگرام

خانه / مقالات / بهترین سن برای بدنسازی

بهترین سن برای بدنسازی

بازدیدها: 417

بهترین دوره سنی جهت بدن سازی

 

 

بهترین سن بدنسازی

 همه افراددر تمام سنین تمرینات بدنسازی رابه این علت که باعث افزایش قدرت، سلامتی و ظاهر فیزیکی  زیبایی میشود، انجام می دهند.

این تمرینات سنگین مقاومتی،  استرس زیادی بر بدن فرد متحمل میکنند که میزان آن در سنن مختلف ر متفاوت است.

این تغییرات در بدن که دراثر تاثیر  واکنش بدن به بدنسازی  ست بین سنین۲۰ تا ۵۰ سالگی رخ می دهد.  چون ماهیچه ها و اسکلت های کودکان و نوجوانان به طور کامل رشدنکرده اند، بنابراین ممکن است بدن سازی تا بعد از سن۲۰ سالگی به تعویق بیفتد.

بدن سازی – یا تمرین قدرت با وزنه سبک تر برای افراد جوان تر- امن ترین و موثر ترین روشی ست که میتوان در رده های سنی بایین تر بکارربرد.

کودکان، نوجوانان و بدن سازی

بسیاری از نوجوانان و حتی نوجوانان قبل از نوجوانی وزن خود را جهت افزایش عضلات و بهبود عملکرد ورزشی افزایش می دهند.

دستورالعمل های آموزشی که برای بدنسازان بالغ اعمال می شود باید برای سنین بایین تربه علت عدم رشد کامل عضلانی اسکلتی اصلاح شوند. آکادمی اطفال آمریکا توصیه  میکند قبل از اینکه کودکان و نوجوانان یک برنامه آموزش قدرت را آغاز کنند از نظر بزشکی جسمی و فیزیکی ارزیابی  شوند.

 همچنین توصیه می شود با وزن سبک تر شروع به توسعه فرم مناسب بکنند، تمرینات قلبی منظم  داشته باشندو  از وزنه سنگین تا زمانی که رشد کامل  نکرده اند اجتناب کنند.. شایع ترین آسیب های بدن  درسالمندی  این جوانان، بیشتر به عضله پشت کمراست.

۲۰ تا ۲۹سالگی بهترین دوره سنی افزایش عضله

بین ۲۰ تا ۳۰ سالگی بیشتر افراد به رشد کامل رسیده اند و در ۲۰ سالگی می توانند با بلند کردن وزنه های سنگین تمرین خود را به راحتی شروع کنید. در این  سن شما مجازید که وزن خود را با کمترین زمان بازیابی مورد نیاز افزایش دهید. در این  بازه سنی برای افزایش حجم اقدام کنید و در آینده با کاهش تدریجی عضله که به طور طبیعی با پیری اتفاق می افتد، کمتر تحت تاثیر قرار می گیرد.

دوره ریکاوری عضله در سنین ۲۰ سالگی پس از کار با حداکثر نیروحدود دو روز است. درسن ۳۰ سالگی ممکن است چهار روز ریکاوری  نیاز باشد. با این حال، این دوره های ریکاوری، با توجه به تناسب اندام جهانی،  متفاوت است. افرادی که با وزنه های  سبک تر  شروع می کنند فقط حدود دو روز نیاز  به ریکاوری دارند، در حالی که کسانی که  با وزنه های بسیار سنگین تر شروع میکنند  ممکن است به مدت هفت روز بدون توجه به سن،  ریکاوری نیاز داشته باشند.

۳۰ تا ۴۹سالگی بهترین دوره سنی برای قوی و سالم ماندن

با توجه به تجویز ورزش در اینترنت، در سن ۳۰ سالگی، قدرت عضلانی و توانایی بازیابی به علت پیری حدود ۱۰ درصد نسبت به سن ۲۰ سالگی کاهش یافته و به میزان حدود ۱ درصد در سال کاهش می یابد. پس از آن، کاهش وزنی در حدود ۵ درصد هر ۱۰ سال توصیه میشود

زمان ریکاوری عضله در ۵۰ سالگی به حدود ۷ روز افزایش می یابد.افزایش حجم تمرینات مثل سنین ۲۰ سالگی اباعث افزایش میزان عضله می شود و ممکن است باعث آسیب  بدنی شود. برای رسیدن به بیشترین رشد توده  عضلانی و قدرت در این زمان،  تمرینات خود را در صورت نیاز  با توجه به تغییرات جسمی تتنظیم کنید.

با گذشت زمان، بافت عضله، استخوان و مفاصل به طور طبیعی همراه با کاهش  هورمون کاهش می یابد.

تحقیقات نشان می دهد که بدن سازی این تاثیر را در افرادی که بیش از ۹۰ سال سن دارند، برطرف می کند ویا نسبت به سایرین بسیار کاهش میدهد. پس از سن ۵۰ سالگی، بایدکاهش وزن  شروع شودوزمان استراحت   بر اساس نیازهای فردی  افزایش داده شود. بدنسازان حرفه ای در ۶۰، ۷۰s و ۸۰s سالگی با یکدیگر  رقابت می کنند – بسیاری از آنها پس از شروع  سنین ۵۰s، ۶۰s  سالگی یا بالاتر – قوی باقی می مانند و به نظر بسیار جوانتر از سنین واقعی خود هستند.

REFERENCES

ترجمه و ویرایش

ساناز دشتی

(Visited 262 times, 1 visits today)

درباره ی داود طاوسی

مربی و تئورسین بدنسازی مشاور تغذیه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *