سوالی دارید؟ پشتیبانی سایت در تلگرام

خانه / آموزش حرکات / جلو بازو سیمکش خوابیده روی زمین همراه با کلیپ آموزشی

جلو بازو سیمکش خوابیده روی زمین همراه با کلیپ آموزشی

حرکت جلو بازو سیم‌کش خوابیده روی نیمکت یکی از بهترین تمرینات مستقل جهت ساخت و تقویت عضلات بازو محسوب می‌شود. این حرکت مانند دیگر تمرینات مربوط به بازو، عضله دوسر(سر کوتاه و سر بلند)، بازویی قدامی و ساعد را تحت تاثیر قرار می‌دهد. این عضلات در مجموع به حرکت بازوها و چرخش آرنج‌ها هنگام بلند‌کردن، هل دادن و کشیدن اجسام کمک می‌کنند.

دلیل اهمیت این حرکت:

انجام حرکت جلو بازو سیم‌کش خوابیده روی نیمکت، عضلات خم‌کننده آرنج و عضله دوسر را به خوبی تقویت می‌کند. این حرکت همچنین به برآمده شدن بالای بازو و رسیدن به پیک بازو (قله بازو) کمک زیادی می‌نماید

راهنمای تمرین جلوبازو سیم کش خوابیده

  1. پولی های دستگاه سیم کش را روی پایین ترین مقدار تنظیم کرده و یک میله راست و یا خم را به آن متصل کنید . دست ها را به انداره عرض شانه باز کرده و میله را بگیرید . کف دست ها باید به سمت بالا باشد .
  2. به پشت روی زمین دراز بکشید و کف پاها را به دستگاه سیم کش بچسبانید(مطابق تصویر). زانوها باید کاملا راست باشند .
  3. بازوها باید کاملا کشیده و آرنج ها نزدیک بدن قرار گرفته باشند ، اندکی بازوهای خود را خم کند . این وضعیت شروع حرکت است .
  4. در حالی که بازوهای خود ثابت نگه داشته اید ، دست ها را از ناحیه آرنج خم کرده و به سمت سینه خود بالا بیاورید . هنگام انجام این حرکت عمل بازدم را انجام داده و عضلات جلوبازو خود را منقبض کنید .
  5. پس از یک ثانیه انقباض عضلات در این وضعیت ، به آرامی دست ها را به وضعیت شروع حرکت بازگردانید.
  6. حرکت را به تعداد توصیه شده انجام دهید .

سایر روش ها برای اجرای این حرکت :

می توانید این حرکت را با استفاده از کش ورزشی نیز انجام دهید .

اطلاعات این تمرین :
نام تمرین : جلوبازو سیم کش خوابیده
نوع تمرین : قدرتی
عضلات اصلی : جلوبازو
عضلات دیگر : –
تجهیزات : سیم کش (کابل)
سطح تمرین : متوسط

برنامه تمرینی و مکملی
(Visited 27 times, 1 visits today)

بازدیدها: 42

درباره ی داود طاوسی

مربی و تئورسین بدنسازی مشاور تغذیه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *