سوالی دارید؟ پشتیبانی سایت در تلگرام

خانه / رژیم های غذایی / رژیم کتوژنیک (Ketogenic Diet)

رژیم کتوژنیک (Ketogenic Diet)

 رژیم کتوژنیک چیست ؟

 رژیم کتوژنیک (Ketogenic Diet)

رژیم غذایی رژیم کتوژنیک (Ketogenic) بسیار با چربی‌ بالا، پروتئین متوسط و بسیار کم کربوهیدرات می‌باشد و به شکل زیر تشکیل میشود :

۷۰-۷۵% کالری روزانه از طریق چربی‌

۱۵-۲۰% کالری روزانه از طریق پروتئین

۵-۱۰% کالری روزانه از طریق کربوهیدرات

 

هدف از رژیم کتوژنیک

ورود بدن به فرایند کتوسیس می‌باشد که شرایطی است که بدن شما منبع سوخت اصلی‌ خود را از گلوکز به اسید‌های چرب و کتون‌های بدن تغییر میدهد.بدن شما تقریبا یک ذخیره نامحدود از چربی‌‌های ذخیره شده دارد که میتواند به شکل اسید‌های چرب انرژی زا و کتون‌ها تغییر شکل دهند.هنگامی که شما بدن خود را متقاعد کنید که از چربی‌‌ها برای تامین سوخت خود استفاده کند سپس میتوانید یک چربی‌ سوزی بسیار قابل توجه را تجربه کنید.

 

مزایای این رژیم :

اگر بتوانید از شرایط سخت رژیم کتوژنیک برای چند هفته عبور کنید و وارد فرایند کتوسیس شوید سپس یک چربی‌ سوزی بسیار خوب را تجربه خواهید کرد همچنین سطح کلسترول خون و تریگلیسیرید‌ها نیز در شرایط بسیار مطلوبی قرار می‌گیرد.

 

نکات منفی‌ رژیم کتوژنیک :

ورود به فرایند کتوسیس سخت می‌باشد.اما چرا؟ به دلیل کربوهیدرات ها.حتی مصرف مقادیر بسیار کم کربوهیدرات‌ها میتواند شما را از فرایند کتوسیس خارج کند و کاملا مزایای این رژیم را متوقف کند.هنگامی که شما از فرایند کتوسیس خارج شوید برای ورود به آن دوباره باید ۳-۵ روز تلاش کنید.

 

جمع بندی :

رژیم کتوژنیک ممکن است نتواند انرژی لازم برای بروز بهترین عملکرد را برای شما تامین کند.پس اگر هدف شما بهبود رکورد‌های شخصی‌ یا بهبود زمان دوی سرعت می‌باشد این رژیم ممکن است ایده‌آل شما نباشد

 

توجه

مقاله ، اخبار و آموزش های  فوق تهیه و ترجمه شده از به روز ترین منابع خبری،  علمی ، آموزشی  میباشد

در صورتی که به  پاسخ سوال خود را در این مقاله دست نیافتید

میتوانید از طریق کامنت زیر پست  سوال خود را برای ما مطرح کنید، در سریعترین زمان ممکن تیم بادی پرشیا پاسخ شما را بر اساس اخرین یافته های علمی قرار میدهد

درباره ی داود طاوسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *