سوالی دارید؟ پشتیبانی سایت در تلگرام

خانه / تندرستی / تناسب اندام / زنجبیل و کاهش وزن 

زنجبیل و کاهش وزن 

بازدیدها: 18

زنجبیل ریشه ای است که دارای طعم تند و خوش طمع است و همچنین دارای مزایای سلامتی زیادی است . یکی از مزایای آن این است که توانایی زنجبیل تاثیر مثبتی بر حفظ وزن سالم دارد، مخصوصا با کاهش وزن و از دست دادن چربی شکم.

زنجبیل برای کاهش وزن

 

با خوردن و نوشیدن ریشه زنجبیل می توانید وزن خود را تحت کنترل حفظ کنید و تحقیقات نیز این را تایید کرده است.

در یک مطالعه منتشر شده در مجله علوم و صنایع غذایی کشاورزی در سال ۲۰۱۴، محققان دریافتند که موش های  دارای اضافه وزن  (یک ترکیب در زنجبیل یافت شد) قادر به از دست دادن وزن پس از یک دوره مکمل ۳۰ روزه بودند. موش ها همچنین میزان قند خون و میزان لپتین در موش ها را بهبود می بخشیدند

لپتین ترکیبی است که بعد از وعده غذایی احساس کامل و رضایت می کند و من در مورد جزئیات اهمیت لپتین برای از دست دادن وزن به طور کامل شرح داده ام .

محققان نتیجه گرفتند که مکمل زنجبیل باعث کاهش چاقی ناشی از یک رژیم غذایی با چربی بالا می شود و ممکن است درمان دارویی امیدوار کننده برای درمان چاقی و عوارض آن باشد.

مطالعه دیگری که در سال گذشته در مجله اروپا برای علوم پزشکی و فارماکولوژی منتشر شده نشان داد که مکمل زنجبیل تاثیری مشابه بر کاهش وزن موش ها به عنوان یک داروی محبوب کاهش وزن، اورلستات دارد. علاوه بر این، زنجبیل باعث بهبود قابل ملاحظه ای در سطح کلسترول خون و سطح کلسترول خوب (HDL) از سطح پایه آن شده است.

.
چگونه زنجبیل به مبارزه با چربی شکم کمک می کند

زنجبیل و لاغری bodypersia.ir

زنجبیل نه تنها سبب حفظ وزن می شود، بلکه باعث می شود که چربی شکم  نیز از بین برود.

زنجبیل به شما کمک می کند که احساس سیری کنید ، بنابراین خوردن زنجبیل و یا نوشیدن آب زنجبیل می تواند به جلوگیری از تمایل به overeat کمک کند . به عنوان یک مهار کننده طبیعی اشتها، مصرف زنجبیل یکی از بهترین راه های کمک به روند کاهش وزن است. مزیت دیگری این است که زنجبیل تقریبا کالری آزاد است و می تواند در آشپزی و دمیدن در چای تازه استفاده شود.

تغییرات هورمونی و استرس مزمن می تواند موجب افزایش سطح کورتیزول خون شود که سیستم ایمنی و متابولیسم را از تعادل بیرون می آورد. بر اساس یک مقاله در بولتن زیستی و دارویی سال ۲۰۰۴، زنجبیل باعث کاهش تولید کورتیزول می شود.

سطح بالای کورتیزول ممکن است به افزایش وزن کمک کند، به خصوص زمانی  که دررژیم هستید این مشکل ساز میشود ، و من در مقاله خود در مورد چگونگی بازنشانی هورمون ها برای کاهش وزن و در مقاله ای در مورد چگونگی از دست دادن چربی شکم بدون ورزش، ذکر کرده ام این مواذد را

مصرف زنجبیل می تواند به کاهش تعادل داخلی کمک کند و باعث افزایش رفاه و کاهش وزن شود . عطر و طعم تیز و متمایز زنجبیل همچنین می تواند به طور طبیعی موجب افزایش سطح انرژی شما، از لحاظ جسمی و ذهنی شود.

زنجبیل متابولیسم شما را افزایش می دهد تا به کاهش سریع وزن کمک کند

یک مطالعه منتشر شده در متابولیسم در سال ۲۰۱۲ نشان داد که زنجبیل اثر گرماسنجی را با افزایش اثر گرمابی مواد غذایی و همچنین ارتقای احساسات اشباع دارد. ۴
مواد غذایی ترموژن به این معنی است که دمای بدن را افزایش می دهد و به افزایش سوخت و ساز بدن و سوختن کالری کمک می کند . در روند ترموژنز بدن بدن برای کالری مصرفی که مصرف کرده اید، کالری مصرف می کند و این کالری را به گرما تبدیل می کند.

مجله بین المللی چاقی اشاره می کند که مصرف غذاهایی که دارای اثر حرارت به طور بالقوه می تواند ابزاری برای کاهش وزن و حفظ وزن می شود چون ممکن است مصرف انرژی، اکسیداسیون چربی را افزایش می دهد و مقابله با کاهش سرعت سوخت و ساز است که در طی کاهش وزن اتفاق می افتد. ۵
این مطالعه اثرات مصرف یک غذای صبحانه با یا بدون نوشیدنی گرم زنجبیل (۲ گرم پودر زنجبیل در آب گرم) را بر مصرف انرژی، احساس اشتها و ساییدگی در مردان دارای اضافه وزن بررسی کرد.
این تحقیق نشان داد که اثر زنجبیل بر اثر گرمای خوراکی اثر معنی داری دارد و شرکت کنندگان در مقایسه با گروه شاهد گرسنگی کمتر، مصرف غذای کمتری داشتند و بیشتر با مصرف زنجبیل بیشتر بود. نتایج نشان می دهد نقش بالقوه زنجبیل در مدیریت وزن. ۴
نحوه استفاده از زنجبیل برای کاهش وزن
اگر میخواهید از قدرتهای زنجبیل زنجبیل برای کاهش وزن سریعتر استفاده کنید، در اینجا چیزی است که باید انجام دهید.
قبل از غذا خوردن، بر روی یک تکه نازک از ریشه زنجبیل جویدن کنید . این امر در تنظیم متابولیسم، تحریک هضم، کاهش تولید کورتیزول و افزایش انرژی کمک خواهد کرد
.

زنجبیل و لاغری bodypersia.ir

شما همچنین می توانید یک تکه کوچک از زنجبیل رنده کنید و یک فنجان آب لیمو و یک تکه نمک اضافه کنید، سپس مواد تشکیل دهنده را مخلوط کنید. خوردن یک انگشت کوچک از این مخلوط قبل از خوردن هر یک از وعده های غذایی، به کنترل اشتها و کمک به هضم کمک می کند.
شیرینی های ضد التهابی خوشمزه را با اضافه کردن زنجبیل تازه و یا خشک و یا اضافه کردن آن به سوسیس های سبز .
هر زمان که بتوانید مصرف زنجبیل را افزایش دهید، از زنجبیل به عنوان یک ادویه در آشپزی استفاده کنید. خوردن زنجبیل برای مدت کوتاهی تا ۶ دقیقه در واقع باعث افزایش مزایای بهداشتی آن می شود (همانطور که در مقاله من در مورد مزایای بهداشت زنجبیل پخته شده و خشک شده ). خوشبختانه، زنجبیل دارای طعم خوشمزه است که نیازی به «ماسک کردن» ندارد تا بتواند پاداش هایی را که گیاه می تواند ارائه دهد.
زنجبیل تازه را بریزید و آن را در سرکه سیب زمینی ، سوپ و سس استفاده کنید تا کمی به خوردن غذای شما ضربه بزنید ودر همان زمان سلامتی خود را افزایش دهید. آن را به انتهای پخت و پز اضافه کنید تا گینگرول کمتر در فرآیند پخت و پز بچرخد اما آنتی اکسیدانها به میزان کافی گرم می شوند.
یکی دیگر از راه های عالی برای به دست آوردن زنجبیل بیشتر در زندگی شما، ساخت چای لیمو زنجبیل خوشمزه و انرژی بخش است . این چای را دو یا سه بار در روز بنوشید تا بیشتر از آن استفاده کنید. این جالب است و در همه چیز سخت نیست. لیمو همچنین می تواند از کاهش وزن کمک بگیرد و در مقاله من در مورد چگونگی استفاده از لیمو برای از دست دادن وزن آن را ذکر کرده ام .
Detox چای لیمو زنجبیل برای کاهش وزن (باعث می شود ۴ فنجان – ۱ لیتر)
۲ اینچ (۵ سانتیمتر) ریشه زنجبیل (یا ۲ قاشق چایخوری زنجبیل خشک شده)

۴ فنجان (۱ لیتر) آب تصفیه شده

۲ قاشق غذاخوری. (۳۰ میلی لیتر) آب لیمو آلی

۱ – ۲ قاشق چایخوری (۵ میلی لیتر) کل برگ استویا یا عسل
ریز زنجبیل ریز را خرد کرده و در آب تازه آب جوش ۵ دقیقه با یک پوشش پوشیده وارد کنید. هنگامی که چای سرد را کمی اضافه کنید یک قاشق چای خوری یا دو عسل خام و یک فشار آب لیمو. عسل و لیمو دارای مزایای سلامتی خود هستند که می تواند توانایی این چای فوق العاده را افزایش دهد. خدمت گرم و یا سرد برای درمان و تجدید حیات. در عوض شما می توانید آب را با چای تاتا که می تواند چربی را چهار برابر سریع تر بخواند،مخلوط یا جایگزین کنید .
شما می توانید دستور العمل سالم و خوشمزه تر برای سوزاندن سریع و آسان چربی در کتاب الکترونیکی من پیدا کنید انفجار چربی شکم خود را .
چه چیزی انتظار می رود هنگام مصرف زنجبیل برای از دست دادن وزن؟
خوردن زنجبیل باعث کاهش وزن سریع شما نمی شود. تغییرات تدریجی خواهد بود، اما امیدوارم دائمی باشد. بی تردید و اجازه ندهید آن را به برخی از زمان. گاهی اوقات از دست دادن فقط یک پوند در ماه و بعد از آن دوباره کسب نمی شود، می تواند موفقیت واقعی باشد.
آگهی
شما باید به یاد داشته باشید که چقدر سریع وزن و چربی بدن خود را از دست می دهید، به عوامل دیگر نیز بستگی دارد مانند ورزش، تغذیه، استرس و عوامل ژنتیکی. برای بهترین و سریع ترین اثرات، شما نیاز به ترکیب زنجبیل با روش های دیگر برای از دست دادن وزن، به طوری که عملکرد زنجبیل با تغییر سبک زندگی پشتیبانی می شود.

سایر مزایای بهداشت زنجبیل
زنجبیل نه تنها کمک به کاهش وزن، بلکه همچنین می تواند باعث التهاب ، تهوع و استفراغ شود، هضم را بهبود بخشد و حتیسلول های سرطانی را از بین ببرد . شما همچنین می توانید از زنجبیل برای ایجاد نوشیدنی مخصوص برای بدن خود استفاده کنید و از بیماری های متعدد مبارزه کنید .
زنجبیل خشک و زردچوبه می تواند برای چند ماه در یک محفظه شیشه ای محفوظ در یک مکان سرد و تاریک ذخیره شود. ریشه زنجبیل تازه می تواند با ذخیره آن در یخچال نگهداری شود و تا سه هفته ادامه پیدا کند. شما حتی می توانید ریشه را به مدت طولانی نگه دارید تا طول عمر آن را تا نیم سال نگه دارید.
شما می توانید در مورد خواص دارویی زنجبیل در کتاب الکترونیکی راهنمای دستورالعمل های گیاهی که شما را چگونه درمان بیماری های مشترک با استفاده از گیاهان را یاد بگیرند بیشتر بخوانید .
زنجبیل – اقدامات احتیاطی
بسیاری از مردم می توانند با استفاده از زنجبیل زمین در غذا یا مکمل غذایی، بهبود خود را در سلامت تجربه کنند اما این برای همه مناسب نیست. وجود دارد گروه های خاصی از مردم است که باید مصرف زنجبیل جلوگیری از عنوان آن می تواند با دیگر داروهای تعامل و می توانید برخی بیماری را بدتر کند.

(Visited 17 times, 1 visits today)

درباره ی داود طاوسی

مربی و تئورسین بدنسازی مشاور تغذیه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *