سوالی دارید؟ پشتیبانی سایت در تلگرام

خانه / تندرستی / تناسب اندام / ورزش در طول دوره (قاعدگی)

ورزش در طول دوره (قاعدگی)

 

ورزش در طول دوره:

۴ دلیل مهم که  شما باید ورزش را  انجام دهید

ورزش در طول دوره ورزش در زمان قائدگی bodypersia.ir
ورزش در طول دوره ورزش در زمان قائدگی bodypersia.ir

به احتمال زیاد شما احساس انرژی کم دارید و اولین روز از دوره خود را از دست دادید. و حتی بیشتر به این معنی است که شما واقعا احساس تنهایی دارید. اما آیا می دانستید که ورزش در طول دوره شما می تواند کمک به سختی های  قاعدگی، مبارزه با تغییرات خلقی و کمک به PMS کند ؟ این ممکن است راه حل  قاعدگی باشد یا فقط چیزی است که شما به طور منظم نیاز دارید که دوره های نامنظم را تنظیم کنید.

به ما اعتماد کنید، کاملا ارزشش را دارد که در کنار قدم زدن صندلی  خود را کنار بگذارید و حرکت کنید. با این پست همراه باشید  تا بدانید که چگونه می توانید بهترین مزایای استفاده از ورزش را در طول دوره  قاعدگی خود بدست آورید. ( هنگامی که شما  ببینید که چگونه ورزش می تواند رفاه شما را افزایش دهد، نمی خواهید یک دوره بدون فعالیت بدنی داشته باشید.)

۴ مزایای ورزش در طول دوره قاعدگی  شما

اول از همه، خبر خوب: تا کنون هیچ مطالعهای اثرات منفی یا خطرات بهداشتی را از کار در طول دوره خود پیدا نکرده است. در واقع، یک مطالعه انجام شده در دانشگاه Umeå سوئدنشان داده است که آموزش دو هفته اول چرخه قاعدگی (هر دوره با اولین روز از دوره شما آغاز می شود) در واقع نتایج شما را بهینه می کند: “تمرین  در دو هفته اول این چرخه برای بهینه سازی تمرینات مقاومتی مفیدتر از دو هفته گذشته است. “

این  مطلب باید تمام اتهامات را از روی میز بردارد ، پس بگذارید نگاهی دقیق تر به مزایای واقعی ورزش در طول دوره خود بیاوریم:

۱) تقویت خلق و خوی خود و مبارزه با PMS

چگونه PMS بد و نوسانات خلق شده  هر فرد متفاوت است. هر کس می تواند از تجربه اضطراب ناپایدار تا افسردگی جزئی رنج ببرد . بعضی ها  ممکن است تغییرات خلق و خو را احساس نکنند، ممکن است بعضی دیگر احساس ناگهانی داشته باشند که چند روز قبل یا در طی روزهای اول دوره  کم شود.

در هر صورت، به دلیل هورمون ها این تغییر در خلق و خوی بسیار رایج است. و از آنجایی که طبیعی است، ان را کتمان نکنید . در عوض بدن شما حرکت می کند و برخی از اندورفین ها (از جمله چیزهای دیگر) جریان می یابند: “هنگامی که ورزش می کنید، بدن شما مواد شیمیایی به نام اندورفین ها را آزاد می کند. این اندورفین ها با گیرنده های مغزتان ارتباط برقرار می کنند که درک خود را از درد کاهش می دهد. اندورفین ها باعث ایجاد احساس مثبت در بدن می شوند، شبیه به مورفین “

مطالعات ثابت کرده اند که افراد مبتلا به افسردگی از ورزش لذت می برند، زیرا باعث کاهش افسردگی  و افزایش خلق و خو می شود.پس چرا آن را برای مبارزه با بلوز قبل از دوره اعمال نمی شود؟

۲) افزایش گردش خون و کاهش درد ناشی از قاعدگی

همانطور که در بالا ذکر شد، اندورفین ها در طی تمرین کاهش می یابد و ادراک درد را کاهش می دهد. ورزش نیز برای کاهش سطح استرس و اضطراب شما شناخته شده است. آیا می دانستید که استرس موجب گرفتگی قاعدگی می شود ؟

بنابراین تمرینات سطوح استرس را به طور طبیعی آزاد می کند، که پس از آن می تواند شدت سکته های قاعدگی را کاهش دهد. همچنین گردش خون خود را که به کاهش گرفتگی کمک می کند، دریافت می کند .

۳) ورزش ضعف خستگی و سردرد

هنگامی که شما به خصوص زمانی که  انرژی کم دارید ، اما نمی توانید بخوابید، بهترین کاری که  میتوانید انجام دهید، حرکت است. این زمانی است که شما واقعا احساس کار کردن را نمی کنید، که  واقعا باید آن را انجام دهید.

۱۰ دقیقه اول سخت خواهد بود، اما هنگامی که شما حرکت می کنید، گردش خون را تقویت می کند و ماهیچه های قلب خود را فعال می کند. این امر موجب افزایش سطح انرژی می شود و به خستگی شما کمک می کند. دانشمندان حقیقتا ثابت کرده اند  هنگامی که شما احساس می کنید، بهتر است ورزش کنید تا احساس انرژی بیشتری و بیداری کنید.

هنوز و به ویژه در روزهای اول دوره شما، بدن شما نیاز به استراحت و خواب بیشتر دارد . بنابراین اطمینان حاصل کنید که شما با استفاده از انعطاف پذیری همراه با زمان بدن خود را برای استراحت.

۴) تنظیم دوره های نامنظم به طور طبیعی

اگر  دوره های نامنظم  یا دوره شما به پایان رسیده است، فعالیت بدنی می تواند به چرخه قاعدگی شما کمک کند. روزهای خاصی را قبل از اینکه انتظار داشته باشید دوره ای به دست می آید و با رژیم غذایی سالم جفت کنید، فعال کنید. بعضی از میوه ها و گیاهان وجود دارد که به عنوان مهاجرین عمل می کنند و می توانند دوره ای دیر یا ناهنجاری را شروع کنند. سعی کنید آناناس ، پاپایا و جعفری بخورید و  آنها را با تمرین منظم روزهای قبل از دوره خود همراه  کنید.

چه ورزشی  در طول دوره شما بهتر است؟

لازم نیست تمرین هاردکور قلب را تجربه کنید تا مزایای کار کردن در طول دوره شما را تجربه کنید. به سادگی یک پیاده روی در پارک یا چند  پرش در اتاق نشیمن  برای شما  خوب است. تجربه کلیدی هر یک از مزایای ذکر شده به معنای واقعی کلمه، انجام هر کاری  است.

در اینجا ۳ نوع تمرینات را می توانید انتخاب کنید که در طول دوره شما توصیه می شود:

تمرین نور قلبی

در حالی که گوش دادن به یک پادکست به یک تپه بدون تنش در اطراف پارک، انجام هر کاری را انجام دهید. یکی از تمرین های مورد علاقه خود را انتخاب کنید. شما نمی خواهید برای یک روال تمرین فوق العاده چالش برانگیز یا برای یک روال سخت که قبل از آن هرگز سعی نکرده ای بروید.

تمرینات آسان توصیه شده برای انجام در طول دوره شما  عبارتند از: تمرین اسپلینگ، ایروبیک، رقص، zumba

تمرینات آسانی که  شما می توانید در خانه انجام دهید

شما ممکن است دوست نداشته باششید در طول دوره خود به باشگاه بروید ، که کاملا درست است. اما اجازه ندهید که  ورزش شما متوقف شود.

آیا ورزش در طول قاعدگی باید اجتناب شود؟

همانطور که در قسمت اول این پست وبلاگ ذکر شده است، در طول دوره شما هیچ نتیجه منفی از انجام تمرین پیدا نشد.

ورزش در طول دوره شما: ۳ راهنمایی اضافی برای تجربه دلپذیر

برنامه آموزشی خود را تنظیم کنید

اگر شما به طور مرتب کار می کنید و نمی خواهید یک روز تمرین را از دست بدهید، خوب است. مطمئن باشید که برنامه آموزشی خود را تنظیم کرده و با چرخه قاعدگی خود کار کنید، نه در برابر آن.

از یک محصول قاعدگی استفاده کنید که باعث راحتی شما می شود

ورزش در طول دوره شمااحساس خودخواهی به خاطر مدت زمانی که محصول استفاده می کنید اغلب شما را از انجام آنچه که می خواهید در طول دوره خود انجام دهید متوقف میکند

شاید شما از نشتی (عرق + دوره سنگین  برای لکه ها) و یا یک بوی ناخوشایند متنفر هستید . از آنجا که بسیاری از پد های ساخته شده از پارچه های مصنوعی ساخته شده اند، شما حتی بیشتر عرق می کنید. و طبیعی است که هنگامی که خون در تماس با اکسیژن قرار گیرد، شروع به اکسید شدن می کند که منجر به خون گیری پد می شود.

همچنین انجام دادن اسکات در طول دوره شما بسیار بد است. این می تواند نشت ایجاد کند ، زیرا شما در حال کار  با برخی از عضلات – همچنین عضلات کف لگن هستید 

با چرخه قاعدگی خود کار کنید

شما هر روز ماه نمی توانید قدرت کامل بگیرید. سیکل قاعدگی شما به سادگی اجازه نخواهد داد. اما این بدان معنا نیست که شما از دست رفته یا از آن رنج می برید. به جای استفاده از مراحل مختلف برای فعالیت های مختلف.

به عنوان مثال، قدرت کامل و سعی کنید تمرین های جدید در اطراف تخمک گذاری و به یاد داشته باشید به آرام روز قبل و در طول دوره خود را.

نتیجه

اگر شما در طول دوره خود احساس خستگی می کنید، هیچ چیز وجود ندارد که شما را متوقف کند. همچنین از فعالیت بدنی برای مبارزه با مشکلات دوره مانند PMS، گرفتگی قاعدگی یا خستگی استفاده کنید. آنها کلیدی است که به سادگی در حال حرکت به گونه ای است که آزاد آندورفین ها و افزایش رفاه شما.

در نظرسنجی که در طول تمرین شما قاعدگی را کنترل می کنید، به ما اطلاع دهید و اگر احساس کردید که به شما کمک می کند تا با مشکلات دوره خود مبارزه کنید.

__________________________

سلب مسئولیت: نویسنده این مقاله یک متخصص پزشکی یا بهداشتی نیست. هدف از این وبلاگ آموزنده است و برای به اشتراک گذاشتن یک تجربه – نه به سلامت و یا توصیه پزشکی. شما باید همیشه در مورد سلامت خود تحقیقاتی انجام دهید.

 

برنامه تمرینی و مکملی
(Visited 37 times, 1 visits today)

بازدیدها: 48

درباره ی داود طاوسی

مربی و تئورسین بدنسازی مشاور تغذیه

یک دیدگاه

  1. مقالة مفيدة جدا …. شكرا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *