سوالی دارید؟ پشتیبانی سایت در تلگرام

خانه / ویتامین ها و مواد معدنی / ویتامین ب۱۶، vitamin B16, DMG

ویتامین ب۱۶، vitamin B16, DMG

بازدیدها: 707

ویتامین B16 چیست؟

ویتامین B16 با عنوان  N-Dimethylglycine یا دی متیل اسید استیک و اختصارا  DMG  نامیده می شود و بیش از انکه یک ویتامین باشد یک مکمل غذایی محسوب می شود. ویتامین B-16 مشتق شده از آمینو اسید گلیسین و محلول در آب است.  در واقع شبه ویتامینی است که کمبود آن در بدن مشکل خاصی ایجاد نمی کند ولی گفته می شود در بهبود عملکرد ورزشی و تحریک سیستم #ایمنی بدن و کمک به درمان بیماری اوتیسم و صرع اثربخش است.
این ویتامین در روده ها جذب و در کبد طی فرایندهای متابولیکی تبدیل به مشتقاتی می شود که در ساخت DNA ، آمینو اسیدها، نوروترانسمیترها و هورمون ها کاربرد دارد.

✴️مزایای ویتامین B-16

این شبه ویتامین، افزایش دهنده متیل در بدن است و متیل در تولید مواد شیمیایی به کار می رود که در خلق و خو، هوشیاری، تمرکز، وضوح دید بصری و لذت جنسی نقش دارند. گفته می شود این شبه ویتامین تقویت کننده انرژی و افزایش دهنده استقامت و فعالیت قلب و عروق است لذا می تواند باعث عملکرد بهتر فعالیت های ورزشی در ورزشکاران گردد.

✴️منابع ویتامین B-16

•  جگر
•  لوبیا و غلات
•  سبوس برنج
•  مخمر آبجو

ویتامین B16 چیست؟

ویتامین B-16، همچنین به عنوان dimethylglycine، N، N-Dimethylglycine، dimetilamino استیک اسید، N-methylsarcosine یا DMG شناخته شده است، بیشتر مکمل غذایی از ویتامین است. ویتامین B-16 مشتق گلیسین اسید آمینه است. از نظر پزشکی، ویتامین B-16 یک ویتامین واقعی نیست، زیرا کمبود B-16 سبب بروز هیچ گونه عارضه ای در بدن شما نمی شود. تولید کنندگان ویتامین B-16، ادعا می کنند که می توانند عملکرد ورزشی را بهبود بخشیده، سیستم ایمنی بدن خود را تحریک کنند و به درمان اوتیسم، صرع و بیماری میتوکندری کمک کنند. شما نباید از ویتامین ب -۱۶ استفاده کنید یا از آن برای درمان یک وضعیت پزشکی خاص بدون مشورت با یک متخصص پزشکی استفاده کنید.

شرح ویتامین B-16

ویتامین B-16 مشتق گلیسین اسید آمینه است؛ این یک ساختار شیمیایی شبیه به ویتامین محلول در آب دارد. فرمول ساختاری ویتامین B-16 (CH3) 2NCH2COOH است. در بدن شما روده کوچک شما ویتامین B-16 را جذب می کند و سپس کبد شما آن را به سایر متابولیت های مفید تبدیل می کند. ویتامین B-16 همچنین به عنوان یک بلوک ساختمانی به DNA، اسید آمینه، انتقال دهنده های عصبی و هورمون ها عمل می کند.

استفاده از ویتامین B-16

تولید کنندگان مکمل های ویتامین B-16 ادعا می کنند که به عنوان یک مکمل، ویتامین B16 می تواند سیستم ایمنی بدن شما، عملکرد عصبی محرک را تقویت کند و به مدیریت اوتیسم و ​​صرع کمک کند. با توجه به مرکز سرطان Memorial Sloan-Kettering، ویتامین B-16 پاسخ های ایمنی بدن انسان و حیوان را بهبود می بخشد با افزایش مصرف اکسیژن در طی هیپوکسی، وضعیت پزشکی که بدن شما اکسیژن کافی را دریافت نمی کند. ویتامین B-16 همچنین می تواند باعث افزایش میزان اسید لاکتیک در خون شما شود، در حین وقایع استرس زا که باعث جلوگیری از تشنج ها می شود. با این حال، استفاده از ویتامین B-16 به عنوان یک مکمل پزشکی هنوز بحث برانگیز است، زیرا مطالعات در حال حاضر در مورد مزایای پزشکی ویتامین B-16 تایید نشده است.

مزایای ویتامین B-16

ویتامین B-16 اهدا کننده متیل است. اهدا کنندگان متیل بدن شما را در تولید مواد شیمیایی مغز تسهیل می کنند و بنابراین می توانند لذت جنسی، خلق و خوی، انرژی، رفاه، حساسیت، تمرکز و وضوح بصری را بهبود بخشند. طبق گفته “ویتامین و مواد معدنی واقعی”، ویتامین B-16 یک تقویت کننده موثر انرژی و مواد مغذی تقویت کننده استامینا و قلب و عروق است. علاوه بر این، ویتامین B-16 می تواند در برابر عوامل عفونی در بدن شما محافظت کند و می تواند عملکرد را برای ورزشکاران و افراد فعال بهینه سازد.

منابع ویتامین B-16

از نظر فیزیولوژیکی، ویتامین B-16 یک محصول جانبی کولین است. آن را در بدن خود را در مقادیر کوچک برای یک ثانیه در یک بار گردش می کند. شما می توانید ویتامین B-16 را به طور طبیعی در هر دو سلول حیوانی و گیاهی و در غذاهای خاصی از جمله کبد، حبوبات و دانه های غلات پیدا کنید. علاوه بر این، شما می توانید ویتامین B-16 را در پوشش بیرونی برنج، مخمر آبجو، دانه و انواع بسیاری از دانه ها پیدا کنید. این ویتامین همچنین در فرم مکمل فروخته می شود. با این حال، قبل از مصرف مکمل های سالمتی مانند ویتامین B-16 باید با یک متخصص پزشکی صحبت کنید.

(Visited 362 times, 1 visits today)

درباره ی داود طاوسی

مربی و تئورسین بدنسازی مشاور تغذیه

2 دیدگاه

  1. با سلام از کجا میتوان این دارو را تهیه کرد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *