سوالی دارید؟ پشتیبانی سایت در تلگرام

خانه / مقالات / پروتئین وی را با شیر بخوریم یا آب؟ میکس وی با شیر بهتر است یا آب

پروتئین وی را با شیر بخوریم یا آب؟ میکس وی با شیر بهتر است یا آب

🤔پروتئین وی را با شیر مخلوط کنیم یا آب ؟

 

اکثر پودرهای پروتئینی را باید  با آب یا مایعات دیگر مخلوط کرد. این امر در برخی پودر ها از جمله :

پودر پنیر، کازئین، سویا، تخم مرغ و وگان استفاده می شود.

 آب برای همه انتخاب دلپذیری نیست، اما این مورد  را تضمین می کند که فقط حاوی پروتئین و مواد مغذی ذکر شده روی بسته بندی، پودر حل شده در آب است.

اما….

🔅 اضافه کردن شیر باعث افزایش مقدار پروتئین  و مواد مغذی موجود در مخلوط و بهتر شدن طعم آن می شود.

🔰میزان کالری مخلوط پروتئن وی با آب و شیر

 پروتئین  وی خالص معمولا حاوی ۸۰ تا ۱۰۰ کالری در هر وعده است.

🔅اگر درحال انجام  یک رژیم غذایی سخت هستید و هر یک  کالری برایتان مهم است ،  پودر وی را با آب مخلوط کنید تا بار کالری را افزایش ندهید.

🔅میزان کالری پروتئین وی مخلوط شده با شیر بدون چربی و کم چرب معادل ۸۳ تا ۱۲۲ کالری در هر فنجان است.

🔅میزان کالری مخلوط پروتئین وی با شیر کامل ۱۴۹ کالری در هر فنجان می باشد.

🔰 دیگرمواد مغذی  موجود در مخلوط شیر و پروتئین وی

✅بسته به نوع  پروتئین وی که شما استفاده می کنید، معمولا بین ۰ تا ۴ گرم کربوهیدرات در هر وعده وجود دارد.

✅برخی از برندهای تجاری ممکن است  قند بیشتری در پروتئین وی اضافه کنند که در این صورت میزان کربوهیدرات افزایش می یابد.

🔅با اضافه کردن شیر به  پروتئین وی ، ۱۱ تا ۱۲ گرم  کربوهیدرات در هر فنجان اضافه خواهد شد.

🔅 پودر خالص پروتئین وی  معمولا حاوی چربی آزاد می باشد که شیر خشک اضافه شده حاوی مقدار کمی چربی است.

🔅مخلوط  وی با شیر کم چرب حاوی ۲ تا ۵ گرم چربی  در هر فنجان است.

🔅مخلوط  پروتئین وی با شیر کامل حاوی حدود ۸ گرم چربی است.

🔅 با استفاده از شیر به جای آب برای مخلوط کردن وی، کیفیت  محتوای کل تغذیه  افزایش می یابد‌ و به این ترکیب  کلسیم، ویتامین D، پتاسیم و فسفر اضافی نیز افزوده می شود.

🔰تغییرات پروتئینی

اضافه کردن شیر به جای آب در واقع باعث افزایش میزان پروتئین  در حدود ۸ گرم در هر فنجان می شود.

 پروتئین وی، عمدتا  حاوی کازئین و آب پنیر است. پروتئین های شیر ،آمینو اسیدهایی هستند که به راحتی هضم می شوند.

 اگر به آب پنیر ، کازئین حساسیت دارید یا مبتلا به عدم تحمل لاکتوز هستید و یا گیاهخواری حساس هستید،  و نمی توانید از پروتئین وی استفاده کنید ،باید  از :

پودر سویا، بادام، برنج و نارگیل،  که جایگزین آن هستند استفاده کنید و برای مخلوط کردن  از شیر استفاده کنید.

اما…

در این ترکیبات جایگزین ،مقدار پروتئین ،کربوهیدرات، چربی، ویتامین ها و مواد معدنی اضافه می شوند.

🔰اثر شیر بر سنتز پروتئین

مصرف پروتئین وی پس از تمرین برای بهبود بازسازی و ریکاوری عضلات مفید است.

 برخی از بدنسازان از  ترس اینکه کازئین و کربوهیدرات شیر ، جریان اسیدهای آمینه وی را به عضلات خود کاهش دهد،  از استفاده کردن شیر،اجتناب می کنند.

با این حال، شیر برای ریکاوری پس از ورزش موثر است و سنتز پروتئین عضله را افزایش می دهد و گامی در بهبود روند ساخت عضله است.

مجله انجمن بین المللی تغذیه ورزشی در سال ۲۰۱۴ یک مطالعه را منتشر کرد که نشان می دهد پروتئین شیر ، به طور عمده از کازئین ساخته شده ومصرف دو بار در روز آن ،باعث کاهش خستگی عضلانی پس از جلسات تمرین مقاوم  است.

در سال ۲۰۰۷، یک مطالعه در مجله تغذیه بریتانیا به این نتیجه رسیدند که مصرف شیر پس از تمرین در تعادل آب بدن، موثر است.

منابع

برنامه تمرینی و مکملی
(Visited 774 times, 1 visits today)

بازدیدها: 1094

درباره ی داود طاوسی

مربی و تئورسین بدنسازی مشاور تغذیه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *