سوالی دارید؟ پشتیبانی سایت در تلگرام

خانه / مقالات / چربیسوزی با آب ، آیا نوشیدن آب باعث چربیسوزی میشود ؟

چربیسوزی با آب ، آیا نوشیدن آب باعث چربیسوزی میشود ؟

آیا نوشیدن آب باعث چربیسوزی میشود ؟

چربیسوزی با آب

 

نوشیدن ۵۰۰ میلی لیتر آب باعث افزایش ۳۰% سوخت وساز می شود. در مردان چربی ها و در بانوانکربوهیدرات ها، سوخت اصلی این افزایش سوخت وساز هستند.

Reference

۱٫
goo.gl/hn6hcD

 

در  طولانی مدت ، آب آشامیدنی برای کاهش وزن مفید است.

در واقع، ۳۰-۵۹ درصد از بزرگسالان آمریکایی که سعی در کاهش وزن دارند  مصرف آب خود را افزایش می دهند ( ۱ ، ۲ ).

مطالعات بسیاری نشان می دهد که نوشیدن آب  می تواندبه کاهش وزن و نگهداری وزن ( ۳ ) کمک کند .

 

اب اشامیدنی چگونه به گاهش وزن شما کمک میکند ؟ 

اکثر مطالعات موردی که در زیر ذکر شد، به بررسی مصرف یک وعده ۰٫۵ لیتر (۱۷ اونس) آب آشامیدنی پرداختند.

آب آشامیدنی مقدار کالری را که سوزانده می شود را افزایش می دهد که به عنوان هزینه انرژی استراحت شناخته می شود ( ۴ ).

در بزرگسالان مصرف انرژی استراحت در عرض ۱۰ دقیقه آب آشامیدنی افزایش یافته است. این حداقل ۶۰ دقیقه طول می کشد ( ۵ ، ۶ ).

در یک مطالعه در مورد کودکان دارای اضافه وزن و چاقی بعد از نوشیدن آب سرد (۲۵ درصد) افزایش مصرف انرژی استراحت را افزایش داد ( ۷ ).

مطالعه بر روی زنان دارای  اضافه وزن، اثرات افزایش مصرف آب را به بیش از ۱ لیتر (۳۴ اونس) در روز بررسی کرد.آنها دریافتند که در یک دوره ۱۲ ماهه،  ۲ کیلوگرم (۴٫۴ پوند) کاهش وزن ( ۸ ) افزایش یافت.

از آنجا که این زنان هیچ گونه تغییر در شیوه زندگی به جز نوشیدن آب را نداشتند ، این نتایج بسیار چشمگیر است.

علاوه بر این، هر دو این مطالعات نشان می دهد که نوشیدن ۰٫۵ لیتر (۱۷ اونس) آب باعث اضافه شدن ۲۳ کالری اضافی می شود. بر اساس سالانه، این میزان تقریبا ۱۷۰۰۰ کالری یا بیش از ۲ کیلوگرم چربی به دست می آید.

در چندین مطالعه دیگر افرادی که اضافه وزن داشتند، یک و نیم لیتر (۳۴ تا ۵۰ اونس) آب در روز برای چند هفته مصرف کردند. آنها کاهش قابل توجهی در وزن، شاخص توده بدن (BMI)، دور کمر و چربی بدن ( ۸ ، ۹ ، ۱۰ ) پیدا کردند.

این نتایج ممکن است حتی زمانی که آب سرد است چشمگیر باشد. وقتی آب سرد را می خورید، بدن شما ازکالری اضافی برای گرم کردن  دمای بدن استفاده می کند.

خلاصه :نوشیدن ۰٫۵ لیتر (۱۷ اونس) آب ممکن است مقدار کالری سوزانده شده حداقل یک ساعت را افزایش دهد. برخی مطالعات نشان می دهد این می تواند منجر به کاهش وزن شود.

 

 

 

 

توجه

مقاله فوق تهیه و ترجمه شده از به روز ترین منابع علمی میباشد

در صورتی که به  پاسخ سوال خود را در این مقاله دست نیافتید

میتوانید از طریق کامنت زیر پست  سوال خود را برای ما مطرح کنید، در سریعترین زمان ممکن تیم بادی پرشیا پاسخ شما را بر اساس اخرین یافته های علمی قرار میدهد

۱+

برنامه تمرینی و مکملی
(Visited 11 times, 1 visits today)

بازدیدها: 15

درباره ی داود طاوسی

مربی و تئورسین بدنسازی مشاور تغذیه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *