سوالی دارید؟ پشتیبانی سایت در تلگرام

خانه / تندرستی / تناسب اندام / درمان درد مفصل با سیمان استخوانی (Bone Cement)

درمان درد مفصل با سیمان استخوانی (Bone Cement)

بازدیدها: 39

درمان درد مفصل با سیمان استخوانی

دکتر ملیکا جعفری

 

درمان درد مفصل با سیمان استخوانی (Bone Cement)

 

سیمان استخوانی

محققان دانشگاه ایالتی اوهایو میگویند میتوان با تزریق نوعی سیمان با پایه کلسیم در استخوان افراد مبتلا به دردهای زانو یا ران نیاز آنها به جراحی تعویض مفصل را مرتفع کرد. در این روش تزریق مایعی غلیظ حاوی فسفات کلسیم (که به آن سیمان میگویند) به درون استخوان اسفنجی کنار مفصل میتواند با پر کردن خلل و فرج و شکستگی های بسیار ریز آن، در عرض حدود ده دقیقه استحکام استخوان را افزایش دهد.

محققان میگویند این کار موجب تقویت استخوان و در نتیجه مفصل میشود و بعد از مدتی سیمان تزریق شده به توسط استخوان طبیعی بدن جایگزین میشود. این روش که به آن ساب کندروپلاستی subchondroplasty میگویند از سالها قبل در بیماران مبتلا به مشکلات زانو به کار میرفته است ولی اخیرا از آن در بیماران با مشکلات مفصل ران استفاده میشود.

 

درمان درد مفصل با سیمان استخوانی (Bone Cement)

البته از این روش فقط میتوان در دسته کوچکی از بیماران استفاده کرد. اینها بیمارانی هستند که هنوز قسمتی از غضروف مفصلشان باقی مانده و شکل طبیعی مفصل ران آنها تغییری نکرده است. در آنهایی که مفصل کاملا از  بین رفته راهی جز تعویض کامل مفصل وجود ندارد.

 

توجه

مقاله فوق تهیه و ترجمه شده از به روز ترین منابع علمی میباشد

در صورتی که به  پاسخ سوال خود را در این مقاله دست نیافتید

میتوانید از طریق کامنت زیر پست  سوال خود را برای ما مطرح کنید، در سریعترین زمان ممکن تیم بادی پرشیا پاسخ شما را بر اساس اخرین یافته های علمی قرار میدهد

(Visited 60 times, 1 visits today)

درباره ی داود طاوسی

مربی و تئورسین بدنسازی مشاور تغذیه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *