سوالی دارید؟ پشتیبانی سایت در تلگرام

خانه / رژیم های غذایی / رژیم غذایی زون ، Zone Diet

رژیم غذایی زون ، Zone Diet

بازدیدها: 29

رژیم غذایی زون چیست و چگونه عمل میکندرژیم غذایی زون ، Zone Diet 

اساس رژیم غذایی زون قرار دادن بدن در یک وضعیت فیزیولوژیکی به منظور کاهش التهابات می‌باشد.هنگامی شما در منطقه مورد نظر این رژیم قرار خواهید داشت که بتوانید در آزمایش خون برای تریگلیسیرید ها، نسبت اسید آراکیدونیک و آزمایش (hemoglobin A1C) نتایج خوب و قابل قبولی را کسب کنید.هنگامی که شما به این منطقه وارد شوید نه تنها در برابر مبارزه با التهابات بسیار خوب عمل می‌کنید بلکه یک چربی‌ سوزی بهتر، عملکرد تمرینی بهتر، بهبود عملکرد شناختی‌ و یک بهبود در حالات خلقی‌ مناسب را تجربه خواهید کرد.

 

رژیم غذایی (Zone) اولویت مصرف گروه‌های غذایی را به شکل زیر تعیین می‌کند که ربته بندی از بالا به پایین نشانه اهمیت آنها می‌باشد :

۱) سبزیجات

۲) میوه ها

۳) پروتئین‌های با چربی‌ پایین

۴) چربی‌‌های غیر اشباع (تک سیر نشده)

۵) غلات و نشاسته

 

هدف این رژیم غذایی در هر وعده این است که یک سوم وعده شما باید از پروتئین‌های کم چرب و دو سوم آن باید از سبزیجات و برخی‌ میوه‌های رنگارنگ تشکیل شود.همچنین در کنار آن باید مقداری از چربی‌‌های غیر اشباع نظیر روغن زیتون، آووکادو و آجیل‌ها استفاده شود.

 

 

مزایای این رژیم غذایی :

در این رژیم غذایی نیز تمرکز روی مصرف مواد غذایی مغذی و استفاده از عادات غذایی سالم نظیر کنترل سهمیه‌های غذایی، رعایت اعتدال و مصرف مواد غذایی هر چند ساعت یک بار می‌باشد.بر خلاف رژیم غذایی (Whole30) در این رژیم شما با محدودیت مصرف مواجه نیستید.

 

نکات منفی‌ این رژیم :

برخی‌ از افراد این رژیم غذایی را به این دلیل مورد نقد قرار میدهند که در این رژیم افراد از مصرف غلات و نشاسته تا جای ممکن به دلیل ایجاد التهاب منع شده‌اند اما از طرفی‌ آنها را به مصرف برخی‌ مواد غذایی نظیر پاپایا، انبه، انگور، کشمش و موز می‌کند که گاهی‌ اوقات این مواد غذایی نیز باعث افزایش التهاب میشوند.

 

جمع بندی :

یک سردرگمی عمومی‌ در انتخاب برخی‌ کربوهیدرات‌هایی که باعث ایجاد التهاب میشوند وجود دارد که همین امر انتخاب آنها را برای بسیاری از افراد سخت کرده است و آنها نمی‌دانند دقیقا کدام گزینه‌ را انتخاب کنند تا آنها همچنان از رژیم غذایی (Zone) پیروی کنند.

 

توجه

مقاله ، اخبار و آموزش های  فوق تهیه و ترجمه شده از به روز ترین منابع خبری،  علمی ، آموزشی  میباشد

در صورتی که به  پاسخ سوال خود را در این مقاله دست نیافتید

میتوانید از طریق کامنت زیر پست  سوال خود را برای ما مطرح کنید، در سریعترین زمان ممکن تیم بادی پرشیا پاسخ شما را بر اساس اخرین یافته های علمی قرار میدهد

(Visited 12 times, 1 visits today)

درباره ی داود طاوسی

مربی و تئورسین بدنسازی مشاور تغذیه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *