سوالی دارید؟ پشتیبانی سایت در تلگرام

خانه / داروهای کاربردی / لازیکس Lasix Furosemide، فورزماید،

لازیکس Lasix Furosemide، فورزماید،

بازدیدها: 271

لازیکس

Lasix Furosemide

لازیکس نام تجاری شناخته شده ترین دیورتیک فورزماید مورد استفاده در درمان تورم و احتباس آب در زمینه پزشکی است. به خصوص اگر بیماری حول قلب و کبد باشد. لازیکس نقش مهمی در حرفه پزشکی دارد، اما در طول سال ها، راه خود را به سمت افزایش عملکرد در محافل ورزشی پیدا کرده است. هنگامی که آن را در بدنسازی مورد استفاده قرار می دهند نه تنها ایجاد لاغری می کند، بلکه می تواند بدنی بدون چربی، خشک و سخت فراهم کند.

مبانی لازیکس:

لازیکس یک دیورتیک طراحی شده برای درمان ادم است. این دارو  هورمون نیست، این دارو تنها یک مدر است و نه چیزی بیشتر. Furosemides درمان شماره یک نارسایی احتقانی قلب که اغلب در اثر ادم شدید بوجود می آید بوده است. این دارو  به سادگی مایعات رااز بدن حذف می کند و این صفتی است که بدنسازان و دیگر ورزشکاران در پی آنند.
سدیم و آب از خون به کلیه ها و سپس به عنوان ادرار به خارج از بدن منتقل می شوند . اما مقداری از مایعات و سدیم به خون بازجذب می شوند در این بخش از فرایند متابولیسم، این دارو  وارد عمل می شود و این روند طبیعی را در یک پیچ و تاب منحصر به فرد، بازجذب سدیم و مایعات را مهار می کند. در نتیجه باعث می شود تمام مایع و سدیم به عنوان زباله به خارج از بدن منتقل شود. در واقع برای فردی که از ادم رنج می برد لازیکس یک راه برای خارج کردن آب و سموم از بدن است.
لازیکس به شکل قرص خوراکی و فرم تزریقی استفاده می شود ولی نسخه تزریقی آن به مراتب قوی تر عمل می کند. لازیکس تزریقی به مدت چند دقیقه پس از تزریق کار می کند و برای حدود ۲ ساعت کار پس از یک دوز ادامه خواهد یافت. اثر فرم خوراکی آن حدود یک ساعت پس از مصرف شروع می شود اما اثرش می تواند تا ۸ ساعت بطول انجامد.

مزایا و معایب:

اثرات مثبت این دارو  در بهبود عملکرد ورزشکاران در واقع تنها دو چیز برای گفتن دارد. یکی برای ورزشکاران فیزیک، بدان معنی که بدنی جمع و جور و خشک پایان داستان آنهاست. سپس برخی از ورزشکاران که ممکن است برای کمک به رفع وزن اضافه از آن استفاده کنند.
اما این چیزی است که ما توصیه می کنیم :
لازیکس نه تنها آب اما سدیم را به عنوان یک عنصر خوب دفع می کند که این روند به نوبه خود باعث آلوده شدن بدن به پتاسیم است. ممکن است حدس زده باشید، با استفاده از لازیکس الکترولیت بدن ضربه سختی می خورد. با توجه به این واقعیت فراتر از خطر با دهیدراتاسیون به آسانی دچار گرفتگی عضلات شده که برخی از گرفتگی ها وحشتناک ترین دردی می تواند باشد که تا کنون در بدنتان تجربه کرده اید. لازیکس همچنین دل درد شدید را ممکن می سازد، لازیکس یک انتخاب ساده لوحانه برای هر ورزشکار جویای عملکرد بهتر است و در حقیقت برای اکثر بدنسازان یک کابوس است.
گزینه های بهتری وجود دارد. اگر شما نیاز به یک دیورتیک برای خشک کردن دارید، بهترین انتخاب با دیورتیک پتاسیم Dyazide است. دیورتیک پتاسیم متشکل از تریامترن هیدروکلروتیازید

کار برد این دارو در پرورش اندام فقط در موارد خاص است .
مثلا زمانی که روز وزن کشی است و ورزش کار ۱ تا ۲۲ کیلو اضافه وزن دارد از این دارو استفاده می کند اما نباید از این دارو زیاد استفاده کرد زیرا فقط آب زیر پوست را دفع نمیکند بلکه آب میان بافتی عضلات را نیز کم کرده و در نتیجه عضلات کوچک تر می شوند پس فقط باید در موارد خاص استفاده شود

(Visited 210 times, 1 visits today)

درباره ی داود طاوسی

مربی و تئورسین بدنسازی مشاور تغذیه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *