سوالی دارید؟ پشتیبانی سایت در تلگرام

خانه / مقالات / نارگیل و بدنسازی

نارگیل و بدنسازی

بازدیدها: 105

نقش نارگیل در سلامت بدن 

نارگیل و بدنسازی

نارگیل ، میوه ای است که هم اکنون در این فصل به وفور یافت می شود و شاید برای برخی از بدنسازان این سوال پیش بیاید که این میوه که حدود ۳ هزار سال پیش در جنوب آسیا کشت می شده و در حال حاضر در تمام مناطق استوایی وجود داشته ، چه جایگاهی در سبد غذایی آنها دارد ؟ روغن نارگیل معمولاً روغن محبوب ورزشکاران و به ویژه بدنسازان و افرادی است که رژیم می گیرند . دلیل این مسئله آنست که روغن نارگیل کالری کمتری نسبت به سایر روغن ها دارد و محتوی چربی آن به راحتی تبدیل به انرژی می شود و موجب انباشته شدن چربی در قلب و عروق نمی شود .روغن نارگیل همچنین به بالا بردن سطح انرژی و استقامت بدنی بدنسازان نیز کمک می کند و در نتیجه عملکرد بدنی آنان را ارتقاء می بخشد .

البته گوشت نارگیل از کالری بسیاری برخوردار است و ضمن اینکه خواص منحصر به فردی در چربی سوزی دارد ، ولی توجه به این مسئله الزامی است که اگر به میزان زیادی مصرف شود و کالری آن سوزانده نشود ، به افزایش وزن منجر می شود و این شامل دانه های روغنی نیز می شود و آنها نیز از مواد روغنی مطلوب و اشباع نشده ای برخوردارند ؛ ولی اگر بیشتر از حد نیاز بدن مصرف شده و کالری آنها طی فعالیت های ورزشی سوزانده نشود ، نتیجه مشابه ( افزایش وزن ) داشته و در نهایت به چربی تبدیل خواهند شد . موضوع اشاره شده – فارغ از خواص مفید دیگر – فقط در خصوص کالری آن می باشد .

 

گوشت نارگیل دارای آنزیم های مختلف مانند انورتین ، اکسیداز و کاتالاز می باشد . در ۱۰۰ گرم گوشت تازه نارگیل مواد زیر موجود است .

انرژی ۳۵۰ کالری

آب ۵۰ کالری

پروتئین ۵/۵ گرم

چربی ۳۵گرم

مواد نشاسته ای ۹ گرم

کلسیم ۱۲میلی گرم

پتاسیم ۲۵۰میلی گرم

سدیم ۲۵میلی گرم

فسفر ۹۵میلی گرم

آهن ۸ میلی گرم

ویتامین ب ۱ ۰/۰۵ میلی گرم

ویتامین ب ۲ ۰/۰۲ میلی گرم

ویتامین ب ۳ ۰/۵ میلی گرم

ویتامین ث ۳/۲ میلی گرم

 

توجه

مقاله فوق تهیه و ترجمه شده از به روز ترین منابع علمی میباشد

در صورتی که به  پاسخ سوال خود را در این مقاله دست نیافتید

میتوانید از طریق کامنت زیر پست  سوال خود را برای ما مطرح کنید، در سریعترین زمان ممکن تیم بادی پرشیا پاسخ شما را بر اساس اخرین یافته های علمی قرار میدهد

(Visited 70 times, 1 visits today)

درباره ی داود طاوسی

مربی و تئورسین بدنسازی مشاور تغذیه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *