چربی سوزی فیتنس برای بانوان ، بهترین ورزش ها برای چربیسوزی

چربی سوزی بانوان با تمرینات فیتنس

 

در بین تفاوت های فیتنس خانم ها و آقایان اشاره کردیم که خانم ها چربی سوزی را ترجیح می دهند و تمرین های سخت انجام دهند که منجر به بالا رفتن ضربان قلب و ایجاد عضله می شود.ساختن عضله ممکن است به نظر با سوزاندن چربی جور در نیاید ولی به دو دلیل مهم است؛ اول اینکه ترکیب ورزش های قلبی-عروقی با مقاومت باعث چربی سوزی بیشتر می شود؛ در صورتیکه در هنگام ورزش قلبی-عروقی به تنهایی، این میزان کمتر است، دوم اینکه با تمرینات های مقاومتی که باعث ساخته شدن عضله در بدن می شوند،حتی بعد از ترک کردن باشگاه نیز باز هم در حال چربی سوزی هستید.

به علاوه ورزش در زمان صحیح با توجه به هدفی که از ورزش کردن دارید و تداوم تغذیه صحیح شما را به هدفتان نزدیک تر می کند.

دویدن

دویدن با سرعت ۵ کیلومتر در ساعت در خانمی با وزن ۶۱۱ کیلوگرم باعث سوزاندن ۵۱۸ کالری می شود.دویدن را هر روز به مدت یک هفته انجام دهید و شما می توانید ۳۵۰۰ کالری هم ارز با ۰٫۵ کیلوگرم از چربی بدنتان،بسوزانید.اما برای گرفتن نتیجه ای مطلوب ابتدا باید طرز دویدن صحیح بر روی تردمیل وتکنیک های دویدن بر روی آن را بدانید که ما در مطالب قبلی کراس فیتنس به بررسی آنها پرداخته ایم.

یوگای گرم ( hot yoga)

یوگای گرم به نوعی از ورزش یوگا می گویند که در محیطی گرم و نمناک انجام می شود. یوگای گرم ( hot yoga) در یک جلسه ی یک ساعته میتواند تا ۴۳۰۰ کالری بسوزاند. حتی شرکت در یوگای گرم به مدت کوتاه میتواند چربی بدن را کاهش دهد.خانم های باردار یا کسانیکه هر گونه بیماری خاص دارند باید قبل از انجام این تمرین با پزشک خود مشورت کنند.

تمرین بازه ای

اگر واقعا می خواهید چربی بسوزانید،تمرین بازه ای شدتی را امتحان کنید.در یک تحقیق در سال ۲۰۰۶،محققان کانادایی پی بردند که تنها ۷ جلسه از تمرین بازه ای شدتی سوخت وساز چربی را تا ۳۶۶% بالا می برد.هر جلسه شامل ۱۰ مرحله یدوچرخه سواری یا اسپینینگ شدید هر کدام به مدت ۴ دقیقه ی پیوسته و ۲ دقیقه استراحت میان هرکدام و تکرار آن به مدت ۶۰ دقیقه می باشد. برای تمرینات بیشتر می توانید دوچرخه ثابت و روش های تمرین با آن را مرور کنید.

بالا بردن وزنه های سنگین

بالا بردن وزنه های سنگین بیشتر از وزنه های سبک کالری می سوزاند و کمک به افزایش هیپوتروفی یا اندازه ی عضله می کند که باعث می شود شما حتی در خواب هم کالری بسوزانید.ترکیب تمرین وزنه با تمرین قلبی-عروقی به چربی سوزی بیشتر کمک می کند؛مانند وزنه زدن هنگام ورزش با توپ بدنسازی،که در کنار سایر تمرینات نتیجه ی مضاعف دارد.

تمرین تمام بدنی

وسوسه ی جدا کردن عضله سازی را در هنگام چربی سوزی کنار بگذارید؛؛مشکلی که خیلی از خانم ها دارند.این را بدانید که عضله سازی باعث می شود که شما حتی وقتی در دفتر کار خود نشسته اید هم چربی بسوزانید!!!

بالا رفتن از پله

روی پله بالا پایین بروید تا ۴۳۰ کالری در ساعت بسوزانید و عضله های پایین تنه تان را بازسازی کنید. این تمرین از وزن خودتان به عنوان نیروی مقاومتی استفاده می کند ، که هم قدرت و هم یک تمرین قلبی-عروقی را به وجود می آورد.

شنا کردن

اگر در باشگاه یا منزلتان استخر دارید ، خودتان را آماده کنید تا با شنا کردنشدید و سرعتی ، ۶۰۰۰ کالری در ساعت بسوزانید.۲۰۰ متر شنا برای گرم کردن بدن لازم است.

بُکسینگ

خانم ها به یک حریف نیاز ندارند تا بابُکسینگ چربی سوزی کنند. این تمرین از وزن بدنتان استفاده می کند و مقاومت را بالا می برد و حرکات تند و سریع به وجود می آورد که باعث عضله سازی و کاهش چربی می شود.

ورزشهای قلبی-عروقی-وزنی

هر تمرینی که ورزش وزنی را با ورزش های قلبی-عروقی ترکیب کند،چربی سوزی را در بدنتان بالا می برد

توجه

مقاله فوق تهیه و ترجمه شده از به روز ترین منابع علمی میباشد

در صورتی که به  پاسخ سوال خود را در این مقاله دست نیافتید

میتوانید از طریق کامنت زیر پست  سوال خود را برای ما مطرح کنید، در سریعترین زمان ممکن تیم بادی پرشیا پاسخ شما را بر اساس اخرین یافته های علمی قرار میدهد