سوالی دارید؟ پشتیبانی سایت در تلگرام

خانه / آموزش حرکات / آموزش تصویری ، فیلم آموزشی زیر بغل دمبل جفت خم bent over rows with dumbbells

آموزش تصویری ، فیلم آموزشی زیر بغل دمبل جفت خم bent over rows with dumbbells

زیر بغل خم دمبل جفت  bent over rows with dumbbells

آموزش تصویری ، فیلم آموزشی زیربغل خم جفت دست با صفحه هالتر Bent Over Rows wtih plates

منظور از انجام این تمرین: کار کردن روی عضلات طرفین فوقانی پشت بطور مستقل.

حرکتی کاملا شبیه زیر بغل هالتر خم با این تفاوت که با استفاده از دمبل ها طرفین بدن را مجبور می کنید که به اندازه قدرت همان طرف کار کنند و طرف قوی تر نمی تواند به طرف ضعیف تر پشت کمک کند.

نحوه اجرا:

دمبلی در هر دست بگیرید، زانو ها را  کمی خم کنید، سپس از ناحیه کمر به سمت جلو خم شوید، سر را بالا نگهدارید و پشت کمر را کاملا صاف و مستقیم نگه دارید ( به هیچ عنوان غوز نکنید!!!) . اجازه دهید وزنه ها زیر شانه ها از دست ها آویزان شوند .

بطور همزمان وزنه ها را در حد امکان از طرفین بدن بالا بیارید

قسمت فوقانی بدن را کاملا ثابت نگهدارید تا از درگیر شدن عضلات کمر جلو گیری شود

وزنه ها باید در طرفین بدن بالا بیایند، نه به طرف سینه!! تا درگیر شدن عضلات دوسربازو به حداقل برسد.

دوباره وزنه ها را آهسته به وضعیت شروع برگردانید.

نکته: هنگام اجرای حرکت سر سینه و سر خود را کاملا بالا نگه دارید و باسن خود را بیرون نگه دارید تا در پایین کمرتان کمی گودی به سمت پایین ایجاد شود در نتیجه کمر شما دیگر غوز نمی شود و کاملا صاف می ایستد!
در تصاویر زیر می توانید شکل صحیح حرکت را ببینید.

قدرتی

گروه عضلات:

زیر بغل

وسیله:

دمبل

در هر دست یک دمبل بگیرین. زانو ها رو کمی خم کنین. کمر رو در حالت خم و بالاتنه رو کمی به جلو نگه دارین. سر رو به سمت بالا نگه دارین. دمبل ها باید در جلوی بدن قرار داشته باشن. در حالیکه آرنج ها رو نزدیک بدن نگه داشتین، وزنه ها رو بالا بیارین و چند ثانیه این وضعیت رو حفظ کنین.

 

 

.

.

.

 

برنامه تمرینی و مکملی
(Visited 213 times, 1 visits today)

بازدیدها: 199

درباره ی داود طاوسی

مربی و تئورسین بدنسازی مشاور تغذیه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *